וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון רווחי שלישי ברציפות לפולגת מאז הרה ארגון

אלי דניאל

13.11.2002 / 9:30

רשמה רווח תפעולי של כ-6.3 מיליון שקל; הרווח הנקי - 4.8 מיליון שקל; ההכנסות צמחו בכ-25% ל-כ-212.5 מיליון שקל

חברת פולגת , הנמצאת בשליטת כלל תעשיות , אשר ביצעה בשלהי שנת 2001 תוכנית התייעלות ורה ארגון, מדווחת הבוקר על רווח נקי זה הרבעון השלישי ברציפות. וזאת, תוך המשך הצמיחה בהכנסותיה: אלה הסתכמו בכ-212.5 מיליון שקל, גידול של כ-25% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל, וכ-9% יותר מההכנסות ברבעון השני של השנה. צמיחה זו במכירות נובעת מהגידול במכירותיה של החברה הבת, בגיר, הנמצאת בבעלות מלאה.

הרווח התפעולי של פולגת הסתכם ברבעון השלישי בכ-6.3 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל נרשם הפסד תפעולי של כ-3.7 מיליון שקל. השורה התחתונה מצביעה על רווח נקי של כ-4.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה מציגה החברה רווח תפעולי של כ-24.9 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקביל הציגה הפסד תפעולי של כ-14.6 מיליון שקל. השיפור ברווחיות התפעולית נובע מהשפעת הקטנת עלות העבודה כתוצאה מהגדלת הייצור מחוץ לישראל, ומשיפור והתייעלות בפרמטרים תפעוליים אחרים.

את שלושת הרבעונים הראשונים של 2002 סיימה פולגת עם רווח נקי מצטבר של כ-20.5 מיליון שקל, שינוי משמעותי בהשוואה להפסד של כ-11.6 מיליון שקל אותו רשמה בתקופה המקבילה. חברת Guney Polgat הטורקית, המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 51%, תרמה לפולגת בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח נקי של 2.3 מיליון שקל, אם כי "התרומה" ברבעון השלישי היתה דווקא שלילית - הפסד של למעלה מ-4 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותיה של פולגת בכ-577.9 מיליון שקל, עלייה של כ-11% לעומת היקף המכירות בתקופה המקבילה בשנת 2001. היקף המכירות שבוצעו מחוץ לישראל, ואשר היו כ-97.1% ממכירות החברה, הסתכמו בתקופה זו בכ-115.2 מיליון דולר.

הפיחות החד שנרשם בשער הלירה הטורקית בתשעת החודשים הראשונים של השנה הוביל לכך שבתקופה זו רשמה פולגת הוצאות מימון של כ-5.1 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה הציגה הכנסות מימון של כ-4.2 מיליון שקל.

פולגת, העוסקת בייצור ושיווק חוטים, בדים וחליפות גברים, עברה ברבעון הרביעי של שנת 2001 תהליך רה ארגון במסגרתו יושמה תוכנית צמצומים בכוח האדם והוגדל הייצור מחוץ לישראל. בהתאם לתהליך הרה ארגון צימצמה בגיר - במהלך הרבעון השלישי - את מספר עובדיה בכ-100 עובדים. תהליך הרה ארגון תרם לשיפור ברווחיות הגולמית של פולגת, כאשר שיעור הרווח הגולמי עלה מכ-15% ברבעון המקביל לכ-21% ברבעון השלישי. הרווח הגולמי עצמו הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ-44.5 מיליון שקל, כ-69% מעל הרווח הגולמי ברבעון המקביל.

ברבעון השלישי היה לפולגת תזרים מזומנים חיובי מפעילותה השוטפת בסך של למעלה מ-15 מיליון שקל, כך שבתשעת החודשים הראשונים של השנה היה לחברה תזרים מזומנים חיובי של 23 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לתזרים שלילי של כ-71.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השיפור בתזרים המזומנים בתקופה זו נובע בעיקר מהמעבר לרווח ומהקטנת ההתחייבויות לפיצויים. הונה העצמי של פולגת הסתכם ליום ה-30 בספטמבר 2002 בכ-233.3 מיליון שקל והוא מהווה כ-35% ממאזנה.

במהלך הרבעון קיבלה בגיר החזר של 700 אלף דולר בגין הלוואת בעלים שהיא העמידה לטובת החברה אותה היא הקימה במצרים. בגיר צפויה לסגור עד לסוף שנה זו את המפעל שלה בפורטוגל בו מועסקים כ-270 עובדים, ובגיר כבר הגיעה להסכמה עם האיגודים המקצועיים בפורטוגל בנוגע ללו"ז הפיטורים. בגיר אינה צופה עליות נוספות לאלה שכבר הופשרו בעבר בגין סגירת המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully