וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הניקיי נפל לשפל של 19 שנים; מניות הפיננסים איבדו גובה

יהודה שויצר

13.11.2002 / 9:42

מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, הוביל את המגמה השלילית עם ירידה של 2.1%; מנגד, ג'פאן טלקום זינקה ב-13% לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח



ירידה נוספת בשוק ההון ביפאן שלחה את מדד הניקיי לשפל של 19 שנים. הניקיי ירד הבוקר ב-0.3% ל-8,438 נקודות - הרמה הנמוכה מאז אפריל 1983. את הירידות הובילו הבוקר מניות הקמעונות והפיננסים. חולשה נרשמה בכל שוקי המגזר. בדרום קוריאה רשם מדד הקוספי ירידה של 0.1%.



כלכלת יפאן צמחה בקצב גבוה מהצפוי ברבעון השלישי של השנה. כך עולה מנתונים שפירסמה הממשלה היום. מהנתונים עולה כי התמ"ג צמח בחודשים יוני-ספטמבר בקצב של 0.7% - הקצב הגבוה מזה 18 חודשים. התחזיות היו לצמיחה של 0.5%. הנתונים מלמדים כי הצריכה הפרטית עלתה ברבעון השלישי בשיעור של 0.8%. עם זאת, בכירים במערכת הכלכלית של יפאן מיהרו לצנן את ההתלהבות עם הערכתם כי כעת נרשמת האטה בצמיחה על רקע החולשה ביצוא מהמדינה.



מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, הוביל את המגמה השלילית עם ירידה של 2.1%. הבנק היפאני סומיטומו רשם ירידה של מחצית האחוז.



מנגד, ג'פאן טלקום זינקה ב-13% לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח. החברה העלתה את התחזיות ב-36% ואף מסרה כי עברה לרווחיות במחצית השנה שהסתיימה בספטמבר. NTT דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, עלתה ב-1%.



במגזר השבבים נרשמה חולשה על אף עליות במניות המגזר אמש בוול סטריט. NEC ירדה במחצית האחוז; היטאצ'י רשמה ירידה של 4%.



מדד הקוספי דרום קוריאה רשם ירידה נוספת לאחר שמדד ביטחון הצרכנים בדרום קוריאה ירד לרמה של 97.1 נקודות באוקטובר מרמה של 103.9 בספטמבר. הקריאה במדד היתה הנמוכה מאז נובמבר 2001. הייניקס, יצרנית השבבים, רשמה ירידה של 4%; קוריאה אקסצ'יינג' בנק רשם ירידה של 2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully