וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון ניקוי אורוות קלאסי ל-ECI: הפרשה של 52 מיליון דולר בגין GVT; החשיפה ללקוח כיום: כ-110 מיליון דולר

גתית פנקס

13.11.2002 / 10:51

ברבעון שעבר הסכימה ECI לדחות ל-GVT בצורה חלקית את תשלומי הריבית; מקור ההשקעה הוא ב-2000, אז הזרימה ECI כ-168 מ' ד' לחברה והשקיעה 27 מ' ד' באג"ח של החברה האם שלה



המחיקות ה"חד פעמיות" אצל אי.סי.איי טלקום הישראלית וההפרשות השונות הן הדבר הקבוע ביותר אצל החברה - כבר יותר משנתיים. מי שגוררת אותה להוצאות גבוהות היא GVT - מיזם התקשורת הברזילאי. ECI ביצעה הפרשה של 34 מיליון דולר לאור היותו של החוב מ-GVT מסופק, וכן 18 מיליון דולר נוספים שנרשמו כ"הוצאות אחרות". אם כך, החברה הפרישה 52 מיליון דולר בגין GVT ברבעון - הפרשות שהובילו אותה להפסד נקי של 89 מיליון דולר.



יצוין כי ECI לא דיווחה במפורש על זהותה של GVT, אולם ההערכות הן כי אין ל-ECI לקוחה אחרת לה היא חשופה ברמות כה גבוהות. "במהלך הרבעון, בחנה החברה באופן מדוקדק חוב זה לאור השינויים בתנאים הכלכליים והחליטה שמן הראוי לבצע הפרשה זו", אומרת החברה.



"ECI מכירה בכך שלא תוכל לקבל את החוב חזרה, והיא יצרה עתודה במאזן שלה. אם חלק מהחוב יחזור, הוא ייכנס מיד לקופה", אומר רמי רוזן, אנליסט בכיר באוסקר גרוס ישראל, "החברה ביצעה בדיקה עם גוף חיצוני והחליטה שלאור תנאי השוק הנוכחיים היא לא תוכל לקבל יותר מהלקוח, גם על רקע הקשיים בברזיל".



חלק מן האנליסטים המכסים את ECI אמרו בחודשים האחרונים כי שמרנות היתה מחייבת ביצוע מחיקה עוד קודם לכן, בין השאר על רקע העובדה שההכנסות של GVT הן בריאל והחובות שלה ל-ECI הם בדולרים. ברבעון שעבר דיווחה ECI כי הסכימה לדחות את תשלומי הריבית בצורה חלקית (עד לתקרה של 11 מיליון דולר), שאמורים היו להיות משולמים ב-18 החודשים שלאחר מכן. בשיחת הוועידה אמר דורון ענבר, מנכ"ל החברה, כי אכן מדובר ב-GVT, שלה היה אז חוב של כ-115 מיליון דולר. ההערכות הן שכיום החשיפה היא של כ-110 מיליון דולר.



מקור ההשקעה ב-GVT הוא באוקטובר 2000, אז חתמו אי.סי.איי ואינווייב על הסכם למכירת מוצרי גישה רחבת פס (Point-to-Multipoint) שיעביר שירותי מידע מתקדם ואינטרנט, ובנוסף סיפקו אשראי לזמן ארוך ל-GVT הברזילאית בגובה של 168 מיליון דולר. בנוסף לכך, אי.סי.איי השקיעה סכום של 27 מיליון דולר באותו מועד בחברה האם של GVT בתמורה לרכישת אג"ח להמרה הנושאות ריבית שנתית של 5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully