וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI: הפסד נקי עצום של 89.1 מיליון דולר; הפרישה 52 מיליון דולר בגין GVT

שירלי יום-טוב

13.11.2002 / 0:45

החברה בשלב מתקדם למכירת חטיבת האלחוט אינווייב ולא כללה בדו"חות את הכנסותיה בסך 6.4 מ' ד'; ההפסד התפעולי - 42 מ' ד'; ההכנסות היו נמוכות מהתחזיות: 147 מיליון דולר * כמה עובדים פיטרה אי.סי.איי? (ארכיון) * אינוויה פיטרה כ-70 מ-450 עובדיה; ECI תפטר עד סוף הש



חברת אי.סי.איי פיספסה את התחזית שנתנה עם סיום הרבעון הקודם ודיווחה על הכנסות של 147 מיליון דולר לרבעון השלישי. החברה אומנם לא הכלילה את הכנסות חטיבת אינווייב, שהסתכמו ב-6.4 מיליון דולר, אך גם אם אלו היו נכללות הרי שהיא לא היתה מצליחה לעמוד בטווח התחזיות להכנסות של 156-164 מיליון דולר שנתנה.



בתחזית הקונצנזוס של וול סטריט החברה דווקא הצליחה לעמוד. תחזית זו עמדה של הכנסות של 105 מיליון דולר. ברבעון הקודם דיווחה החברה על הכנסות של 174 מיליון דולר וברבעון המקביל על 232 מיליון דולר.



החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 42 מיליון דולר בהשוואה ל-3.2 מיליון דולר ברבעון השני והפסד תפעולי של 62.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי עומד על 89.1 מיליון דולר או 83 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 7.5 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון השני, והפסד נקי של 76.8 מיליון דולר או 83 סנט למניה ברבעון המקביל. לרבעון הבא צופה החברה הכנסות דומות או ירידה קלה ביחס לרבעון השלישי.



אי.סי.איי מדווחת על שלל הוצאות חד פעמיות ומחיקות. כך, החברה מחקה ברבעון השלישי מלאי בסך של 7.4 מיליון דולר המיוחס לחטיבת לייטסקייפ. 34 מיליון דולר נרשמו כהוצאה חד פעמית המיוחסת לחוב בגין לקוח, וסכום של 18 מיליון דולר שנרשם כ"הוצאות אחרות" בגין אותו לקוח. ההערכות הן כי מדובר ב-GVT, ואי.סי.איי מציינת כי במהלך הרבעון היא בחנה החברה באופן מדוקדק חוב זה לאור השינויים בתנאים הכלכליים והחליטה שמן הראוי לבצע הפרשה זו. 2.2 מיליון דולר נוספים מיוחסים לעלויות הקשורות במכירתה של חטיבת NGTS במהלך הרבעון. גם מחיקה בסך של 10 מיליון דולר, המיוחסת לירידה בערכן של השקעות, נרשמה בדו"חות הרבעון השלישי.



כחלק מאסטרטגיה של "התמקדות בעסקי הליבה", כפי שציינה החברה מספר פעמים לאורך השנה האחרונה, היא החליטה להפסיק להקצות משאבים לחטיבת NGTS אותה הצליחה למכור, ולחטיבת האלחוט, אינווייב. החברה מדווחת היום בדו"חות כי היא נמצאת בשלב מתקדם של מו"מ של עסקה כזו, ועל רקע זה, לא כללה בדו"חותיה את תוצאותיה של החטיבה, שייצרה כאמור הכנסות של 6.4 מיליון דולר.



דורון ענבר, נשיא ומנכ"ל החברה, ציין כי "אי.סי.איי התקדמה רבות ביישום התוכנית האסטרטגית שלה כדי להתמודד עם הקשיים בתעשיית הטלקום. במהלך הרבעון חידדנו את התיאום בין החטיבות השונות והמשכנו לייצר תזרים מזומנים חיובי מפעילות".



הכנסות אי.סי.איי מהחטיבות השונות היו כדלהלן: אינוביה, חטיבת הפס הרחב, ייצרה הכנסות של 49.6 מיליון דולר ביחס להכנסות של 72.6 מיליון דולר ברבעון השני. אינוביה הצליחה לרשום רווח תפעולי זעיר של 64 אלף דולר ביחס לרווח תפעולי של 1.9 מיליון דולר ברבעון הקודם. שיפור נרשם בשולי הרווח הגולמי שעלו ל-29.8% מ-25% ברבעון קודם.



לייטספייק, חטיבת המערכות האופטיות, המהווה יחד עם אינוביה את ליבת העסקים של אי.סי.איי, ייצרה הכנסות של 45.3 מיליון דולר - כמעט זהות לאלו של הרבעון השני. אנאוויס, חטיבת הקרוס קונקט, שדיווחה על מספר חוזים מעניינים לאורך הרבעון, ייצרה הכנסות של 12.2 מיליון דולר בהשוואה ל-15.1 מיליון דולר ברבעון קודם. ההכנסות של NGTS הסתכמו ב-14.7 מיליון דולר - דומות לאלו של הרבעון הקודם. שולי הרווח הגולמי נפלו ל-60.25 מ-67.75 ברבעון הקודם.



בקופה של אי.סי.איי 326 מיליון דולר במזומן ו-28.5 מיליון דולר בהשקעות קצרות טווח. בסך הכל מדובר על ירידה של 10 מיליון דולר בקופה. סך הנכסים השוטפים הסתכמו נכון לסיום הרבעון השלישי ב-817.5 מיליון דולר - ירידה של כ-50 מיליון דולר מסיום הרבעון הקודם.



החברה ציינה כי בשל רמת המזומנים היציבה שלה ובשל התוצאות התפעוליות בתקופה האחרונה היא החליטה להקטין את רמת קווי האשראי ונמצאית כעת במו"מ עם הבנקים. עוד ציינה כי היא סיווגה מחדש את החוב שלה לטווח ארוך, שהסתכם ברבעון הקודם ב-133 מיליון דולר, כחוב לטווח קצר שעומד כעת על 243 מיליון דולר. אי.סי.איי ציינה כי היא מצפה לסיים את הדיונים בנושא עם הבנקים עד לסוף השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully