וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בעקבות אזהרות רווח; כייבל אנד וויירלס צונחת ב-23% בעקבות הפסד ענק

דפנה מאור

13.11.2002 / 15:15

מניות הטלקום והבנקים מובילות את המגמה השלילית; יצרנית הפלדה קורוס צונחת ב-20% בעקבות ביטול מיזוג ואזהרת רווח



בורסות אירופה רושמות ירידות שערים למרות המגמה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט. כייבל אנד וויירלס צונחת ב-23% וגוררת את לונדון לירידה של 1.2%. בפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.8%; פאריס יורדת ב-0.8%. מגמה שלילית נרשמת במניות הפיננסים והבנקים.



אזהרות רווח ותוצאות רבעוניות גרועות שפורסמו היום הובילו לאווירה פסימית באירופה. כייבל אנד וויירלס, חברת שירותי התקשורת הבריטית, צונחת ב-23% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 7.2 מיליארד דולר במחצית השנה שהסתיימה בספטמבר. הכנסות החברה ירדו ב-29% ל-3.72 מיליארד דולר. עוד מסרה החברה כי תקצץ כ-3,500 משרות.



כייבל אנד וויירלס מצמצמת בשורת החטיבה הגלובלית שלה, שאחראית לקצב שריפת מזומנים גבוה. עוד מסרה החברה כי במסגרת הצמצומים בכוונתה לסגת מהשוק הפרטי בארה"ב ובאירופה. החברה ציינה כי הליך זה של ארגון מחדש יעלה לחברה כ-1.27 מיליארד דולר, אך יוביל לחיסכון של כ-650 מיליון דולר בשנה.



בניגוד למגמה השלילית במגזר הטלקום, עולה וודאפון ב-2.3%. אתמול דיווחה החברה כי הכנסותיה צמחו ב-67% ל-23 מיליארד דולר. מספר המנויים של וודאפון גדל ב-3.7 מיליון מנויים במהלך הרבעון השלישי והסתכם ב-107.5 מיליון. תוצאותיה של החברה עלו על התחזיות. הפסדי החברה היו נמוכים ב-750 מיליון דולר מהתחזיות והכנסותיה היו גבוהות בכחצי מיליארד דולר.



ענקית הפלדה קורוס נופלת ב-20.1% לאחר שאמרה כי הביקוש למוצרי פלדה בשווקים האירופיים נמוך מהצפוי, וכי התאוששות מיוחלת במחצית השנייה איננה בעלת סיכויים גבוהים. כמו כן ביטלה קורוס מיזוג מתוכנן עם קומפניה סידרוגיקה נסיונל הברזילאית.



הכנסות הבורסה הפאן אירופית יורונקסט עלו ב-11.9% ברבעון השלישי של השנה ל-253 מיליון יורו. מניית יורונקסט יורדת ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully