וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום: הרווח התפעולי ירד ב-4 הרבעונים האחרונים בכ-69 מ' ש' - 28%; הגידול בפחת - 39 מ' ש'

ערן גבאי

13.11.2002 / 9:45

ה-EBITDA הסתכם הרבעון בכ-435 מ' ש' - גבוה בכ-50% מזה של פרטנר ובכ-100% מפלאפון; הרווח הנקי ירד בכ-47% ל-80 מ' ש'; הכנסות - 1.33 מיליארד ש' * סלקום תבצע שינוי בספירת המנויים הפעילים * סלקום תפטר מאות עובדים



הרווח התפעולי של סלקום ירד ב-4 הרבעונים האחרונים בכ-28% מ-243 מיליון שקל מתואם ברבעון השלישי של 2001 ל-174.8 מיליון שקל הרבעון.



עם זאת, ההשקעות המסיוויות שנעשו ברשתות סלקום (GSM/GPRS ו-TDMA) בשנה האחרונה גרמו לגידול בהוצאות הפחת בסך של 39 מיליון שקל ברבעון הנוכחי בהשוואה לרבעון המקביל - גידול של 18%. סלקום השקיעה ברבעון השלישי בשתי הרשתות שלה כ?277 מיליון שקל.



בהחסרת 39 מיליון השקלים על הפחת עדיין נותרים כ-30 מיליון שקל הפסד ברווח התפעולי של סלקום על פני שנה.



סלקום ממשיכה לשמור על רמה גבוהה ביותר של ה-EBITDA שהסתכם הרבעון בכ-435 מיליון שקל - גבוה בכ-50% מזה של פרטנר ובכ-100% מזה של פלאפון. ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2002 עלה בסלקום ב-18 מיליון שקל - גידול של 4% לעומת הרבעון הקודם.



ה-EBITDA מהווה מדד רווח חשוב בענף התקשורת לבחינת תוצאותיה התפעוליים של החברה והשיעור הגבוה של ה-EBITDA מתוך המכירות בסלקום - כ-33% - אומרים בחברה, הוא סממן מובהק להצלחתה המתמשכת של החברה.



נשיא החברה, יעקב פרי, מדגיש שהנתון החשוב ביותר, מבחינת ביצועיה של החברה ושוויה בטווח הארוך הוא ה-EBITDA, ובנתון זה ממשיכה סלקום להציג תוצאות המעידות על יציבותה וחוסנה. "השקת רשת ה-GSM/GPRS וההשקעות בציוד ובשירותים אלה היו גבוהות, אך אנו משוכנעים כי הן ישתלמו ויביאו להכנסות בתחומי פעילות חדשים", אמר פרי.



יצחק אידלמן, מנהל חטיבת הכספים בסלקום, אומר היום ש"ה-EBITDA ושיעורו הגבוה לאורך זמן מתוך ההכנסות, כמו גם המשך הגידול בהכנסות והמשך יצירת תזרים מזומנים שוטף גבוה, מהווים אינדיקטורים ליציבותה הפיננסית של סלקום ולהמשך התפתחות החברה".



בקשר למצבה הפיננסי של החברה, אומר אידלמן, שההון העצמי של החברה, המורכב כולו מרווחים שהצטברו במשך השנים, מגיע היום לכ-2.15 מיליארד שקל, בעוד המינוף הפיננסי של החברה, קרי היחס בין האשראי הזר להון העצמי, נמוך.



אידלמן מציין שבעקבות הפעלת הרשת החדשה זקפה סלקום הוצאות פחת ועלויות תפעול גבוהות, שהשפיעו בצורה משמעותית על הרווח התפעולי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, שמרה סלקום ברבעון הנוכחי על מכפיל EBITDA ביחס לחוב של 1.4.



הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-80 מיליון שקל ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 הוא הסתכם ב-417 מיליון שקל.



מחזור ההכנסות של סלקום בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 הסתכם ב?3.9 מיליארד שקל - גידול של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה. הכנסות סלקום ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.33 מיליארד שקל - גידול ריאלי של 3% בהשוואה לרבעון הקודם ולרבעון המקביל.



הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2002 הושפע משני גורמים עיקריים - הפחת, כפי שצוין קודם, והוצאות המימון. ברבעון השלישי של שנת 2002 הסתכמו הוצאות המימון בכ-39 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון בסך של 55 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי נובע מהרווחיות שנגזרה מעסקות ההגנה כפונקציה של התנהגות שערי החליפין.



בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 עמד תזרים המזומנים, שנבע מפעילות שוטפת של החברה, על כ-977 מיליון שקל - גידול של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה. התזרים הגבוה מעיד על חוסנה הפיננסי של החברה ויכולתה לממן חלק ניכר מהשקעותיה באמצעות מקורותיה העצמיים.



הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון השלישי של שנת 2002 הסתכמו ב-154 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם ולרבעון המקביל. הוצאות המכירה והשיווק של סלקום ברבעון השלישי הסתכמו ב-190 מיליון שקל - ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם וגידול של 15% לעומת הרבעון המקביל. הוצאות השיווק בסלקום צפויות לעלות ברבעון הרביעי של השנה כתוצאה מהגידול בתחרות מול פרטנר ופלאפון.



החברה מדווחת עוד כי ברבעון השלישי היא גייסה כ-128,000 לקוחות חדשים ומבהירה שנהוגה בחברה מדיניות דיווח שמרנית לפיה נגרעים מהמצבת לקוחות שאינם מייצרים תנועה ברשת במשך 6 חודשים ויותר, גם אם יצרו לחברה הכנסות כלשהן בתקופה זו. בסך הכל, מדווחת החברה, שיש כיום לסלקום למעלה מ-2.4 מיליון לקוחות פעילים.



עם זאת, מן הראוי להזכיר כי סלקום דיווחה גם ברבעון הקודם על 2.4 מיליון מנויים, ועל כן בגידול של 128 אלף מנויים הרבעון היא היתה אמורה לדווח על מעל ל-2.5 מיליון מנויים.



יעקב פרי אמר בעקבות פרסות הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי: "סלקום ממשיכה להיות רווחית גם בתקופה של מיתון חריף, אי יציבות במשק הישראלי ובתנאים של רוויה בשוק השיחות הסלולריות, זהו הישג ראוי לציון".



פרי הוסיף עוד ש"הרווח הנקי ברבעון הנוכחי הושפע ברובו משינויים בשערי החליפין של המט"ח ורווחיות נמוכה יותר בעסקות ההגנה בהשוואה לרווחיות הגבוהה שהיתה ברבעונים הקודמים. בנוסף, הושפע הרווח גם מתחילת הפחתת רשת ה-GSM/GPRS ומאי העלאת תעריפי זמן האוויר למרות שיעורי האינפלציה הגבוהים ובניגוד לחברות הסלולריות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully