וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעז משעולי: ורסמד תעבור לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי של 2002

בעז בבאי

13.11.2002 / 11:58

יו"ר ורסמד: החברה תרשום מכירות של 14-20 מ' ד' ב-2003, לעומת כ-7 מ' ד' השנה; השיקה מנשם חדש המאפשר הנשמה בדרך לא פולשנית



חברת המכשור הרפואי ורסמד (VersaMed) תעבור לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי של 2002. כך אמר היום ל-TheMarker יו"ר ורסמד, בועז משעולי. להערכתו, החברה תסיים את השנה עם מכירות של 7 מיליון דולר ותרשום מכירות של 14-20 מיליון דולר בשנת 2003, זאת לעומת כ-3 מיליון דולר בשנת 2001.



לדברי משעולי, החברה צפויה להשלים את השלב השני של גיוס כולל של 8-10 מיליון דולר בדצמבר השנה או ינואר 2003. בשלב הראשון גייסה החברה באפריל 3.2 מיליון דולר, כשקרן ההון סיכון הישראלית אאורה , המחזיקה בכשליש ממניות ורסמד, השקיעה מיליון דולר.



ורסמד השיקה לאחרונה מנשם (מכשיר הנשמה) חדש iVent201 המאפשר הנשמה בדרך לא פולשנית. חיבור חולים למנשם החדש מתבצע דרך מסיכה מיוחדת והוא מהווה פתרון חדשני לפעילויות הנשמה מורכבות, כגון: טיפול בנפגעי כוויות לאחר שריפה או טיפול בחולים הנמצאים באזורים לאחר קריסת בניין או רעידת אדמה, כאשר קיים קושי רב לבצע בחולה פעולת אינטובציה עד לפינויו לבית החולים. עד היום בוצעה ההנשמה בדרך פולשנית, בפעולה מורכבת של אינטובציה - החדרת צינור לקנה הנשימה על ידי צוות רפואי ותחת הרדמה.



בדיקות מקיפות שערכה החברה בארה"ב העלו כי חיבור חולים למנשמים באופן לא פולשני עשוי במקרים רבים לחסוך את הצורך בהכנסת צינור לקנה הנשימה, לחסוך עלות אשפוז יקרה בחדר טיפול נמרץ, להקטין את רמת הסיבוכים ולהאיץ את תקופת ההבראה של החולים.



משעולי ציין שהחברה כבר מכרה 100 יחידות של המנשם החדש ל-20 ארגונים בארה"ב והיא יכולה להגיע למכירות של 100 מיליון דולר לשנה. להערכתו, היקף הרכישות של בתי חולים ומרכזים רפואיים בארה"ב של מוצרי הנשמה לא פולשניים בארה"ב יכול להגיע לכ-2 מיליארד דולר ב-6-7 השנים הבאות. המנשם החדש של ורסמד, שעלותו כ-18 אלף דולר, מתחרה במערכת של חברת רספורוניקס האמריקאית.



מנשם ה-iVent201 של ורסמד הינו היחידי בעולם המתחבר למסכת אב"כ ומאפשר גם לראשונה לבצע פעולת הנשמה באופן לא פולשני. זהו המכשיר היחידי מסוגו בעולם המספק הגנה מפני התקפות ביולוגיות (חיידקי האנטרקס) וכימיות.



ורסמד בוחנת בימים אלה שימושים במכשיר החדש שלה עם גורמים בתחומי הרפואה לשעת חירום, פיקוד העורף ומשרד הבריאות. החברה מתכננת להציע לצה"ל להוסיף את האפשרות לחיבור המכשיר למסיכת אב"כ למכשירי ההנשמה מתוצרת ורסמד שרכש בשעתו.



הפיתוח נותן מענה לצרכים של חולים רבים בישראל המחוברים בביתם למכשירי הנשמה, שאין להם פיתרון למצבים של התקפה כימית או ביולוגית. חולים אלו זקוקים לחיבור קבע למנשם כתוצאה ממחלה (כגון: ניוון שרירים) או פציעה (כגון: פגיעה בעמוד השדרה), אך מכשירי ההנשמה הנמצאים כרגע בשימוש אינם מאפשרים הגנה במקרה של התקפת אב"כ, וחולים אלה ייאלצו להתפנות לבתי חולים כבר בעת איום של התקפה כימית או ביולוגית. מכשיר ההנשמה של ורסמד יאפשר להם להישאר בביתם.



ורסמד מעסיקה כיום 50 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח שלה בקדימה. החברה זכתה במקום הראשון בתחרות ה-Fast 50 של דלוייט טוש, כחברת היי-טק בעלת הצמיחה המהירה ביותר בישראל, עם גידול בשיעור של כ-3,240% בהכנסותיה בין השנים 1999 ל-2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully