וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפלדה קורוס ביטלה מיזוג עם חברה ברזילאית; רווחי חברת החשמל RWE נפגעו כתוצאה מרכישות

דפנה מאור

13.11.2002 / 12:09

RWE הודיעה כי לא תבצע רכישות בשנתיים הבאות; קורוס סובלת מירידה בביקוש לפלדה ולא היתה רווחית מאז 1998



חברות התעשייה המסורתיות של אירופה סובלות מהשפעות ההאטה העולמית ומתופעות לוואי של רכישות מופרזות. היום הודיעה קורוס גרופ, יצרנית הפלדה מספר 2 באירופה, כי ביטלה מיזוג מתוכנן עם חברה ברזילאית והזהירה כי הביקוש למוצריה נמוך מהצפוי. מנייתה צנחה ב-22% במסחר בלונדון. בגרמניה הזהירה RWE, חברת החשמל השלישית בגודלה באירופה, כי רווחיה השנה ייפלו בשל הוצאות רכישה.



יצרנית הפלדה קורוס גרופ ביטלה מיזוג מתוכנן בשווי 4.2 מיליארד דולר עם החברה הברזילאית CSN. המיזוג, שנועד לחדש את הצמיחה ברווחי קורוס בגלל ביקוש גבוה יותר לפלדה בדרום אמריקה, היה יוצר את חברת הפלדה החמישית בגודלה בעולם. דובר קורוס אמר כי העסקה נפלה בשל מכלול גורמים, כולל הידרדרות הסביבה העסקית הגלובלית, תנודות מטבע ובעיות שוק.



קורוס סובלת מביקוש נחלש והולך למוצריה ולא היתה רווחית מאז 1998. עבור המחצית השנייה מצפה קורוס לרשום הפסד של 241 מיליון דולר לפני הוצאות חד פעמיות. ברבעון הראשון צפוי שיפור.



RWE, חברת החשמל הגרמנית, הזהירה כי הרווח הנקי שלה השנה ייפול לעומת השנה הקודמת בשל רכישות בבריטניה וצ'כיה. הפרשות מוניטין של 840 מיליון דולר יפגעו ברווחי החברה. ההפרשות יירשמו כנגד חברת החשמל הבריטית אינוגי, אותה רכשה RWE ב-8.3 מיליארד דולר, וחברת הגז הטבעי הצ'כית טרנסגז, אותה רכשה RWE ב-4.1 מיליארד יורו.



RWE הוציאה בשנתיים האחרונות יותר מ-30 מיליארד דולר על רכישת חברות חשמל ומים מקומיות באירופה. בולמוס הקניות שלה הגיע לסופו לעת עתה, שכן החברה הודיעה כי היא אינה מתכוונת לבצע רכישות גדולות בשנתיים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully