וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר עסקאות של הפועלים במקום הראשון בדירוג האוצר

23.7.2017 / 9:07

מדובר הדירוג הרבעוני של עושי השוק בתחום אגרות החוב הממשלתיות. הפועלים הגיע למקום הראשון מבין 13 בנקים ישראלים וזרים שדורגו על ידי משרד האוצר

חדר עסקאות בנק הפועלים.
חדר העסקאות בבנק הפועלים

חדר עסקאות של בנק הפועלים דורג במקום הראשון מבין 13 בנקים מקומיים וזרים, בדירוג הרבעוני של עושי השוק באגרות חוב ממשלתיות, שפורסם לאחרונה ע"י משרד האוצר. מדובר בדסק עשיית שוק באג"ח בחדר עסקאות של בנק הפועלים שהינו חלק ממחלקת מסחר בריביות. הדסק משרת את הלקוחות הגדולים של הבנק, רובם גופים מוסדיים (מקומיים וזרים). מדי יום ביומו מבוצעות בדסק זה עסקאות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

משרד האוצר השיק את תוכנית עשיית השוק באגרות חוב ממשלתיות בספטמבר 2006, במטרה להגביר את הסחירות והנזילות באג"ח של ממשלת ישראל, הנסחרות במטבע ישראלי. התוכנית הגדילה את מחזורי המסחר והביקוש לאג"ח ממשלתיות הן מצד גורמים מקומיים כגון בנקים וגופים מוסדיים והן מצד בנקים זרים ומשקיעים מחו"ל, שנכנסו לשוק זה בעקבות השקת התוכנית. המסחר בין עושי השוק מתבצע בזירת המסחר MTS השייכת לבורסה הלונדונית (London stock exchange). מחזורי המסחר ב-MTS הינם כ- 5 מיליארד שקל בחודש באפיק השיקלי וכמיליארד שקל בחודש באפיק צמוד המדד.

על עושי השוק חלה מחויבות להיות פעילים בשוק הראשוני (הנפקות של משרד האוצר) ובשוק המשני (זירת המסחר (MTS, ועושי השוק מדורגים מ?די רבעון. דירוג עושי השוק בשוק המשני נקבע על סמך היקפי העסקאות ומרווחי הציטוט בזירת הMTS. (מרווחי הציטוט הינם המרווחים שבין מחיר הקנייה למחיר המכירה, דבר המעיד על אטרקטיביות המחיר ללקוח). בנק הפועלים דורג ברבעון זה במקום הראשון מבין הבנקים בפעילות בשוק המשני הן באפיק השיקלי והן בצמוד המדד. דירוג זה מחזק את מיצובו של חדר העסקאות של בנק הפועלים כחדר המוביל בישראל.

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully