וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון ביטל את הצו המונע מהמשביר לצרכן למכור את המותג זארה

אליסה אודנהיימר

13.11.2002 / 13:42

הצו הוצא לבקשת דוק השקעות שטענה כי היא יצרה הקשר בין המשביר לחברה הספרדית בעלת מותגי האופנה זארה ופול אנד בר והתגלע סכסוך בינה למשביר על גובה התמלוגים



שופטת בית המשפט העליון, טובה שטרסברג-כהן, ביטלה אתמול צו מניעה ארעי שהוצא ב-29.10.02, המונע מחברת המשביר לצרכן לעשות כל עסקה שהיא בזיכיון המותגים "זארה" ו"פול אנד בר".



הצו הוצא לבקשת חברת דוק השקעות ויוסף אמודאי, שהגישו לפני שנה ערעור לבית המשפט העליון נגד המשביר לצרכן ונגד חברה בת שלה, ז.מ. מותגי אופנה. בערעור נטען כי דוק השקעות היא זו שיצרה בשנת 1996 את הקשר בין המשביר לבין החברה הספרדית בעלת מותגי האופנה זארה ופול אנד בר. הערעור התייחס לסכסוך שנתגלע בין הצדדים לגבי הסכם תמלוגים שנחתם ביניהם.



בעקבות ידיעות אשר פורסמו בסוף אוקטובר בעיתונות, לפיהן מנהלת רשת המשביר לצרכן מו"מ למכירת הזיכיון בזארה, פנו חברת דוק ואמודאי בדחיפות לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה זמני. בבקשה נטען, באמצעות עוה"ד אמנון עברון וחיים וינטרוב, כי לנוכח מצבה הקשה של המשביר לצרכן, עלולה מכירתו לסכל כל סיכוי של המבקשים לממש פסק דין כשיינתן בערעור. בעקבות הבקשה, הוציאה השופטת שטרסברג-כהן צו מניעה ארעי וביקשה לקבל את תגובת המשביר לצרכן.



בהודעה של המשביר צויין כי ביום 3.11.02 ניתן כנגדה צו הקפאת הליכים, ולפיכך היא מבקשת כי בית המשפט יבטל את צו המניעה הארעי.



השופטת שטרסברג-כהן מציינת כי משהוצא כנגד המשביר צו הקפאת הליכים, לפיו, בין השאר, מימוש נכסים משמעותיים יצריך פנייה מיוחדת לביהמ"ש, שאין חולק כי לא ניתן לבצע עסקה כלשהי ביחס למותגים זארה ופול אנד בר ללא אישור בית משפט שלפירוק, ואם יתבקש אישור כזה, ייקח בית המשפט של הפירוק בחשבון את העובדה שערעור על זכותם של המבקשים במותגים תלוי ועומד בבית משפט העליון.



עוד מציינת השופטת כי טענת חברת דוק היא כי נתונה בידה זכות חוזית לקבל תמלוגים מהמשביר, ואין לה זכות קדימה לעומת נושים אחרים כלפי המשביר. "גם מטעם זה אין מקום להניח מכשול על דרך הליכי הקפאה, ולתת עדיפות לתביעה כספית של המבקשים על פני תביעותיהם של אחרים," כותבת שטרסברג כהן. (ע"א 553/017)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully