וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון ענבר: "הדו"חות לא משמחים אותי; לא יהיה שיפור בשוק הטלקום לפחות עד 2004, גם אצלנו"

גתית פנקס

13.11.2002 / 14:29

החברה דיווחה על הפסד נקי של 89.1 מ' ד' והכנסות של 147 מ' ד'; ענבר: "עד שהחברה לא תהיה רווחית לא אהיה מרוצה; לא ביצענו ניקוי אורוות אלא מחיקות שהכתיב לנו מעריך חיצוני" * ECI: הפסד נקי עצום של 89.1 מיליון דולר; הפרישה 52 מיליון דולר בגין GVT (ארכיון) *רבעון



הדו"חות של אי.סי.איי טלקום מהלילה מאכזבים: החברה ביצעה שלל של הפחתות ומחיקות והציגה הפסד נקי של 89.1 מיליון דולר. ההכנסות היו 147 מיליון דולר ברבעון בנטרול ההכנסות מהחברה הבת אינווייב (שקרובה מאוד להתמזגות עם חברה אחרת ולכן תוצאותיה לא הוכללו לאורך כל דו"ח הרווח וההפסד). בהכללת התוצאות שלה, הרי ש-ECI דיווחה על מכירות של 153.4 מיליון דולר - נמוך מהתחזיות המוקדמות שהיו ל-156-164 מיליון דולר.



"אני בהחלט לא מרוצה מהמספרים, הדו"חות לא משמחים אותי", אומר היום דורון ענבר, מנכ"ל ECI, "ועד שלא נחזור לרווחיות זה לא ישתנה. יחד עם זאת, חשוב להבין את הסביבה: המשבר בטלקום הוא קשה וימשיך לאורך כל 2003. למעשה, הסימנים בשטח מעידים שתהיה תחילת מפנה ב-2004 - לא ברור כעת אם במחצית הראשונה או השנייה של השנה - ועד אז לא יהיה גם מפנה משמעותי אצלנו. בשלב זה אנחנו ממשיכים לדווח על תזרים מזומנים חיובי ועל EBITDA חיובית (רווח לפני מס ופחת) ואנחנו מתכוונים להמשיך לעשות זאת ברבעונים הקרובים. הרצון שלנו הוא לא להיות תלויים בגורמים חיצוניים מבחינה פיננסית ולהמשיך בפיתוח ברמה גבוהה כך שתישמר אסטרטגיית הצמיחה שלנו".



מדוע לא פירסמתם אזהרת רווח מוקדמת שתעיד על הצפוי בדו"חות - מחיקות והפסדים עצומים - ניקוי אורוות שלם?



"אני לא אוהב את ההתייחסות למהלך כ'ניקוי אורוות' - אנחנו לא עוסקים במירוצי סוסים אלא בניהול החברה. במצב הנוכחי של המשבר אנחנו מבצעים הערכות כל רבעון של ההתחייבויות שלנו והנכסים, ולעתים זה לוקח זמן. חלק מההפחתות שביצענו, אותם 52 מיליון דולר בגין חוב אבוד, נובעות מהערכה חיצונית שבוצעה עבורנו על ידי רשת בינלאומית". ענבר אינו מסגיר את שם הלקוח אולם ההערכות הן כי מדובר ב-GVT, מיזם התקשורת הברזילאי (ראה כתבה נפרדת).



מדוע הפרדתם את תוצאות אינווייב מבלי להודיע על הסכם חתום? ומה יקרה אם לא תצליחו להשלים את המכירה שלה?



"אני רוצה להדגיש שאנחנו מרוצים מכך שהוצאנו אל הפועל את המיקוד שלנו בחברות הליבה בכך שנמכור את אינווייב ומיזגנו את NGTS. יש לנו הרבה הצעות לגבי אינווייב ואנחנו מאמינים שזה ייצא לפועל בתקופה הקרובה. כאן, היינו שמרניים יותר ולא חיכינו עד שיתברר מה קורה עם ההחזקה אלא הוצאנו את החברה מהדו"חות כבר עכשיו".



אתם מדברים על סינרגיה בחברות הבנות, אינוויה, לייטסקייפ ואנאוויס. מדוע לא למזג ביניהן ולחסוך בהוצאות?



"יש יתרון עצום בפיצול של החברות, ואנחנו לא רוצים לוותר על זה. כעת, אנחנו יכולים להראות את האסטרטגיה קדימה והיא השלמת ההתרכזות בחברות הליבה בשני אזורים משיקים: טרנספורט (אנאוויס), שכולל גם את המטרו (לייטסקייפ), וברודבנד אקסס (אינוויה)".



פיטרתם בימים האחרונים 70 עובדים באינוויה. עד סוף השנה תפטרו לפי הערכות 250 עובדים נוספים. מה הלאה? מדוע אתם לא מדווחים בצורה ברורה על הפיטורים גם לעובדים וגם למשקיעים? נראה כאילו רק בעיתונים נחשפים המספרים האמיתיים



"יש לנו כיום 3,200 עובדים לאחר פיצול NGTS וכולל אינווייב. אנחנו לא מאשרים את המספרים שציינת לגבי הפחתת העובדים, ובוודאי לא נעדכן כמה עובדים אנחנו מקצצים בכל יחידה. נוכל רק לומר שבאופן שוטף אנחנו מתאימים את כוח האדם שלנו לביצועים של החברה כך שנמשיך לדווח על תזרים חיובי ועל EBITDA חיובית. אני יכול לומר לך שהעתונות גורמת לנו לפגיעה קשה במורל של כוח האדם, אבל מבית, אנחנו יוצרים אמינות גדולה לגבי כל מה שאנחנו עושים".







לייטסקייפ ייצרה הכנסות של 45.2 מיליון דולר והפסד תפעולי של 10 מיליון דולר שמקורו גם בהפחתות מלאי של 5.6 מיליון דולר. רווחיה הגולמיים ירדו משמעותית ל-22.1% כולל מחיקת המלאי ו-34.6% בנטרולו - ירידה משמעותית מ-40.8% ברבעון הקודם. "יש שינויים בשוק", אומר ענבר, "הירידה אינה מבטאת בהכרח שינוי מגמה ובהחלט ייתכן שבהמשך יהיה שינוי לטובה. אין טרנד ברור אבל התמונה היא שאנחנו הולכים בכיוון הנכון".



אינוויה רשמה הכנסות של 49.6 מיליון דולר ורווח תפעולי של 639 אלף דולר. "אני מסכים שהתוצאות של אינוויה לא נראות הכי טוב ברבעון, אבל הקונטקסט הוא שכל החברות האיטו מאוד את הטמעת הברודבנד אקסס. לא איבדנו מעמד, חיזקנו אותו ואנחנו מצפים להתאוששות", הוא אומר.



אנאוויס הציגה הכנסות של 12.2 מיליון דולר שלוו בהפסד תפעולי של 3.3 מיליון דולר והחברה הבת אי.סי.טל דיווחה על הכנסות של 24.3 מיליון דולר ורווח תפעולי של 4.6 מיליון דולר (פירסמה דו"חות בחודש שעבר).



האם המחיקות שביצעתם קשורות בכוונת קבוצת עופר-דברת להיכנס להשקעה בחברה? האם תכריזו על תוכנית אסטרטגית חדשה?



גיורא ביתן, משנה למנכ"ל: "אין לכך כל קשר, אלו הן ספקולציות שרחוקות מהמציאות. המחיקות קשורות אך ורק להערכת השווי החיצונית שביצענו. יש לנו דירקטוריון מכובד ומשרד רו"ח מכובד ולהגיד שהמחיקות הן כדי לעזור לבעל מניות זה או אחר - פשוט לא נכון".



ענבר: "אני לא חושב שאי פעם אמרנו שהדירקטוריון החדש או המשקיעים החדשים יגיעו ויביאו איתם תוכנית חדשה. להיפך, הם עוזרים לנו לבצע את התוכנית המקורית שלנו שיש לה ביצוע מורכב".



ברבעון הבא החברה מנחה לאותה רמת הכנסות - 147 מיליון דולר. היום, המניה במחיר של 1.9 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של כ-180 מיליון דולר. "עד שלא נראה התאוששות, המניה לא תתאושש", אומר ענבר, "אנחנו עובדים לטווח הארוך ולא לקצר. ברור שהמשקיעים היו רוצים לראות את המניה במחירים גבוהים יותר אבל צריך להמתין". אם כך, עד תחילת 2004 לפחות לא צפוי גם שינוי בכיוון זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully