וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 435 מיליון שקל כנגד מפעל הפיס

אמיר הלמר

13.11.2002 / 14:51

הטענה: מפעל הפיס הגדיל מספר ההגרלות השבועיות תוך ניצולם של המכורים להימורים; העותר מתלונן: השינוי בהגרלות הגדיל הוצאותיו ב-15 ש"ח; לדבריו, המפעל מוכר אשליות של התעשרות

איתן ענבר הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית כנגד מפעל הפיס, מדינת ישראל, שר האוצר והיועמ"ש. זאת, בגין נזקים שנגרמו לו לטענתו בהיותו מכור להימורים, בשל הגדלת מספר ההגרלות השבועיות של הלוטו. ענבר מעריך את היקף התביעה הייצוגית בכ-435 מיליון שקל.

איתן, באמצעות עו"ד דוד כהן טוען בתביעה כי מזה 18 שנה הוא שולח 6 טפסי הגרלת לוטו רב שבועיים ובהם מספרים קבועים. לטענתו בחודש מארס 2001 הוסיף מפעל הפיס הגרלת לוטו זהה נוספת בשבוע ושינה את טופס ההגרלה הרב שבועי כך שיכלול 20 הגרלות לתקופה של עד 5 שבועות.

לטענתו בעקבות השינוי מחוייב כל מי שמבקש לעשות שימוש בטפסים רב שבועיים להגביר את קצב רכישתם. בכך הוא טוען גורם מפעל הפיס להגברת תופעת ההתמכרות להימורים בישראל.

איתן טוען כי הוא מכור להימורים וכי התמכרות זו היתה ידועה, או לפחות היתה צריכה להיות ידועה למפעל הפיס וכי הוא אינו מסוגל להפסיק לשלוח את הטפסים הללו. עוד טוען איתן כי מפעל הפיס ניצל את התמכרותו שלו ושל אחרים כדי להכפיל את מספר ההגרלות ולהכפיל בכך את הוצאותיו בגין ההתמכרות לכדי 360 שקלים בשבוע. ובסך הכל מיום הוספת ההגרלה הנוספת טוען איתן כי מפעל הפיס גרם לו להוצאה נוספת בסך של 15,816 שקלים.

לטענתו הוא ניהל עם מפעל הפיס התכתבות עניפה בדרישה לבטל את ההגרלה הנוספת אך נענה כי משרד האוצר אישר את קיומה.

עוד טוען איתן, כי ההיתר שנתן משרד האוצר לקיומה של ההגרלה הנוספת הוא פסול, שכן מטרתו לגזול מהציבור המהמרים המכורים (אלו שמהמרים על מספרים קבועים) את כספם ופוגע בכך בתקנת הציבור.

בנוסף, טוען איתן כי מפעל הפיס עוסק במכירה של אשליה להתעשרות קלה שאין בצידה כל מאמץ ויוצר מציאות עגומה שבה הוא מכריח את המהמרים על מספרים קבועים להכפיל הוצאותיהם ומגדיל בכך את הפער החברתי תוך שהוא מתכסה באיצטלא של שימוש בכספים לתועלת הציבור.

איתן טוען כי מפעל הפיס, בין השאר, מטעה את הציבור בפרסומותיו בדבר הסיכוי לזכיה בהגרלת הלוטו, והסיכון בהתמכרות להימורים. הוא מבקש שביהמ"ש יכיר בתביעתו כייצוגית בשם קבוצה של מהמרים קבועים שרכשו כרטיסי השתתפות בהגרלות הלוטו, ומילאו מספרים קבועים אותה הוא מעריך בכ-10 אלפים איש. טרם הוגשה תגובת הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully