וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מציע: חברות ביטוח יבצעו הפרשה מיוחדת להגנה על מבוטחים מפני אירועים חריגים

TheMarker

13.11.2002 / 14:58

הפרשה לעתודות נועדה להגן על המבוטחים ולאפשר כיסוי ביטוחי הולם של סכומי הנזק כתוצאה מהתרחשות אירוע יוצא מן הכלל, כגון מלחמה



משרד האוצר הודיע כי השר סילבן שלום חתם על הצעה לקביעת תקנות לחישוב עתודות לסיכונים יוצאים מן הכלל בביטוח חיים ובביטוח כללי. המדובר באירועים קיצוניים בהיקפם ובחומרתם, אירועים בלתי צפויים מראש הגורמים לנזקים גדולים במיוחד. סיכונים אלו כוללים בין היתר אסונות טבע לרבות רעידות אדמה וכן פעולות טרור ומלחמה. לדברי האוצר, הנזקים בנפש וברכוש הנובעים מאירועים אלה מחייבים את המשק הלאומי להיערך מבעוד מועד.



באוצר פירטו כי ענף הביטוח בישראל מבטח באופן שוטף סיכונים אלה ומנהל את היקפם באמצעות עתודות ביטוח מתאימות והסדרי ביטוח משנה, המיועדים לפזר את סיכוני המשק בשוק העולמי. במסגרת שכלול והרחבת מכלול הכלים העומדים לרשות חברות הביטוח, הוצע שחברה העוסקת בביטוח חיים תחזיק עתודה מיוחדת ביחס לסכום הכיסוי הביטוחי ושחברת ביטוח העוסקת בביטוח כללי ומבטחת סיכונים יוצאים מן הכלל תבנה עתודה מיוחדת על פני תקופה ארוכה, הבנויה גם היא על בסיס סכום הכיסוי הביטוחי.



המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש אמר כי הפרשה לעתודות תגן על המבוטחים בכך שתאפשר כיסוי ביטוחי הולם של סכומי הנזק כתוצאה מהתרחשות אירוע יוצא מן הכלל. כמו כן ציין המפקח כי הפרשה לעתודה לסיכונים מיוחדים בביטוח כללי תקטין במשך הזמן את תלותו של המבטח הישראלי במבטחי משנה, ובכך תקטין את חשיפתו של המבוטח הישראלי לתנודות מחירי פרמיות הנובעים מאירועים יוצאים מן הכלל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully