וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך יוצאת להגנת מנהלי הקרנות מפני נזקים שייגרמו ללקוחות בשל הרפורמה במס

אמיר הלמר

13.11.2002 / 15:58

הגיעה להסכמה עם מס הכנסה לפיה מנהל קרן לא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מבחירת מסלול המס של הקרן, בתנאי שקיבל את אישור הנאמן לכך מראש ופעל בתום לב



רשות ניירות ערך הגיעה לסיכום עם נציבות מס הכנסה בדבר הגנה שתינתן למנהלי קרנות נאמנות מפני נזקים שייגרם ללקוחות כתוצאה מבחירת מסלול המס של הקרן כפי שהוא נדרש לעשות על פי הרפורמה במס.



הרפורמת במס קבעה שלושה מסלולי מס לקרנות נאמנות. קרן חייבת היא קרן שבה המס על רווחי הקרן מנוכה מתוך נכסי הקרן, ובעל יחידה בה פטור מתשלום מס בעת מימושה.



קרן פטורה היא קרן שבה מס על רווחי הקרן אינו מנוכה ובעל היחידה משלם מס בשיעור של 25% על רווח הון, אם יש לו כזה.



קרן מעורבת היא קרן שמהווה שילוב של שני הסוגים הללו: בעל יחידה משלם בעת מימוש היחידות מס בשיעור של 15% על רווח הון, לאחר שמתוך נכסי הקרן נוכה מס רק על מקורות הכנסה חייבים (רווחי הון, ריביות, דיווידנד וכדומה) ששיעור המס המוטל עליהם גבוה מ-15% ובגובה הפרש זה בלבד.



לאחרונה פנה איגוד מנהלי הקרנות לרשות ניירות ערך בבקשה לעגן בחקיקה הגנה על מנהל קרן מפני נזק שנגרם לבעל יחידה כתוצאה מבחירה באחד המסלולים.



הרשות, כאמור, הגיעה להבנה עם שלטונות מס הכנסה, לפיה מנהל קרן לא יהיה אחראי לנזק שנגרם לבעל יחידה כתוצאה מבחירת מסלול המס של הקרן, בתנאי שפעל בתום לב, קיבל את אישור נאמן הקרן לבחירתו מראש, הודיע לנציבת מס הכנסה על בחירתו במסלול המס, גם אם בחר במסלול של קרן חייבת, ודיווח על הבחירה לבעלי היחידות לפני כניסת הרפורמה לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully