וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות הזמינה הערכת שווי של בנק דיסקונט

אלי דניאל

13.11.2002 / 16:10

אי.די.בי מחזיקה בכ-12.5% ממניות הבנק הרשומות בספריה לפי עלות של 530 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק שלהן הוא כ-309 מיליון שקל

אי.די.בי אחזקות פנתה לפני כחודש לחברת קסלמן פיננסים - PWC, בכדי שזו תכין עבורה הערכת שווי לבנק דיסקונט בו היא מחזיקה בכ-12.5% מהון המניות, כך נודע ל-TheMarker.

אי.די.בי אחזקות מחזיקה בכ-123 מיליון מניות דיסקונט, ואלה היו רשומות בספריה בתום הרבעון השני של השנה, לפי שווי מאזני של 530 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של מניות אלה עמד בתום הרבעון השני על כ-418 מיליון שקל. מאז הספיקה מניית הבנק לאבד עוד למעלה מ-20% מערכה ושווי השוק של המניות הנמצאות בידי אי.די.בי אחזקות עומד כיום על כ-309 מיליון שקל. הבנק נסחר כיום לפי שווי שוק של כ-2.5 מיליארד שקל - כ-50% מהונו העצמי. בחברת האחזקות נימקו אז את ההחלטה שלא לבצע הפחתה לירידת ערך בכך שהירידה בשווי ההחזקה היא זמנית בלבד.

דובר קבוצת אי.די.בי מסר ל-TheMarker בתגובה כי, "קבוצת אי.די.בי מבצעת הערכות שווי לאחזקותיה באופן שגרתי ומעת לעת".

הערכת השווי שהוזמנה ע"י אי.די.בי מצטרפת לשתי הערכות שווי קודמות של שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי , הערכות אותן הזמינו תעשיות מלח (הערכה של פרופ' אמיר ברנע על בנק הפועלים) ומגדל (הערכה של קסלמן פיננסים - PWC על בנק לאומי).

לאור הפער בין שווי השוק של מניות בנק דיסקונט המוחזקות ע"י אי.די.בי אחזקות, לבין ערכן בספרי החברה, ההערכה הרווחת בשוק ההון היא שאי.די.בי תצטרך לבצע מחיקה כלשהי בגין החזקה זו, כפי שמגדל תבצע מחיקה בדו"חותיה לרבעון השלישי מחיקה בהיקף של כ-52 מיליון שקל בגין החזקתה בכ-8% ממניות בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully