וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף ההשקעה של בזק באינטרנט המהיר - מעל 200 מיליון דולר ב-5 שנים

ערן גבאי

13.11.2002 / 16:03

בזק משקיעה באינטרנט המהיר כדי לבסס את מעמדה בשוק העסקי לפני כניסת הכבלים לשוק הטלפוניה

ההשקעה של בזק בתשתית רשת ה-ADSL נאמדת בכ-160 מיליון דולר על פני 5 שנים וההשקעה במוקד התמיכה, בשיווק ובשכר העבודה נאמדת בכמה עשרות מיליוני דולרים נוספים, כך נודע ל-TheMarker.

היקף ההשקעה הכולל של בזק באינטרנט המהיר נאמד ביותר מ-200 מיליון דולר על פני 5 שנים - או כ-40 מיליון דולר לשנה.

פול וייסבך, המשנה למנכ"ל בזק והאחראי על תחום ההנדסה והתכנון, אמר לפני כשבוע שה-ADSL בבזק עדיין מפסיד כסף.

בזק השיקה את שירות ה-ADSL במחצית הראשונה של 2001 והחלה לספק מספר חבילות חיבור ראשונות רק באוגוסט 2001. ב-2001 חיברה בזק כ-40 אלף מנויים לשירות האינטרנט המהיר שלה - WOW.

הקפיצה הגדולה במספר המנויים של השירות חלה השנה, כשחברות הכבלים החלו להיכנס לשוק האיטרנט המהיר, החל מחודש אפריל. למעשה, בזק צמחה עד כה בכ-90 אלף מנויי ADSL השנה, ואלה מסתכמים כעת ביותר מ-130 אלף מנויים.

לבזק חשוב לבסס את אחיזתה בשוק העסקי לפני שחברות הכבלים יחלו להפעיל שירותי טלפוניה ראשוניים באזורי עסקים, והאינטרנט המהיר משמש את בזק כאמצעי לחיזוק מעמדה בשוק זה.

חברות הכבלים, שהתחייבו לספק שירותי טלפוניה כחלק מההתניות של הממונה על ההגבלים העסקיים למיזוגן, צפויים להיכנס לפעילות איטית ומדודה בשוק הטלפוניה - כך שהן יעניקו את השירות תחילה באזורי העסקים ויתחרו בבזק.

גורמים בשוק מציינים שמעבר של 50 לקוחות בשוק העסקי, המהווה כ-20% מלקוחות בזק אך אחראי על קרוב ל-80% מההכנסות של החברה, משמעותם גריעה של כ-20% מנתח השוק העסקי של בזק.

לקוח ממוצע של בזק משלם עבור שירות ה-WOW כ-100 שקל לחברה בחודש, מכאן שהיקף ההכנסות הרבעוני של בזק מהשירות נאמד היום בקרוב ל-40 מיליון שקל. ההערכות הן שהיקף ההכנסה הכולל של החברה מהשירות יסתכם השנה בכ-140 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully