וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.אי.אס מתעניינת ברכישת 45% מחברת קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט

ליאור כגן

13.11.2002 / 14:38

החברה: מדובר בשלבים ראשוניים בלבד; אי הוודאות בענף קרנות הנאמנות עשוי להפחית את שווי העסקה או לאלץ את המוכרים להתנות התקבולים בתוצאותיה העתידיות של החברה



חברת איי.אי.אס שבשליטת איש העסקים חיים גייר מתעניינת באפשרות לרכוש 45% ממניות חברת קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט מידי דיסקונט השקעות . מאיי.אי.אס נמסר כי החברה אכן בודקת את האפשרות, אך מדובר בשלבים ראשוניים ומוקדמים ביותר.



דיסקונט השקעות ניהלה בעבר משא ומתן עם גמול שהתעניינה ברכישת חלקה באילנות דיסקונט, אך עסקה זו לא יצאה אל הפועל. ב-55% הנותרים של חברת קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט מחזיק בנק דיסקונט, לו גם זכות סירוב לעסקה ואופציה לרכוש את חלקה של דסק"ש ב-74 מיליון שקל.



באיי.אי.אס מעריכים כי עם התאוששות שוקי ההון והבורסות, ענף קרנות הנאמנות צפוי להניב הכנסות נאות. ההכנסות השנתיות של אילנות דיסקונט, המנהלת כ-6 מיליארד שקל, עומדות על כ-14 מיליון שקל לאחר משיכת חלקו של בנק דיסקונט.



באיי.אי.אס מודעים לאי הוודאות הקיימת בענף קרנות הנאמנות, זאת על רקע החלת הרפורמה במס ב-1 לינואר 2003. לדברי בכירים בענף קרנות הנאמנות, הרפורמה עשויה לפגוע משמעותית בענף עקב שינויים טכניים כגון פיצול כל קרן נאמנות לשתיים, בהתאם לאופי קיזוז המס. אי הוודאות בענף עשוי להפחית את שווי העסקה או לאלץ את המוכרים להתנות את התקבולים בגינה בתוצאותיה העתידיות של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully