וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שויד כבר לא בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט

גתית פנקס

13.11.2002 / 19:45

חברת ניהול הנכסים פרנקלין ריסורסז הגדילה החזקותיה ל-11.3%; שויד מחזיק בכ-11%; סמנכ"ל הכספים: "אנחנו רואים בכך צעד של אמון בחברה"

הרמות הנמוכות בהן נסחרת מניית צ'ק פוינט, נושקות לרמות של סוף 1999, מובילות גופי השקעה מכובדים להגדיל את החזקותיהם בחברה. וכך, חברת Franklin Resources מקליפורניה, חברה המנהלת נכסים בגובה של 248 מיליארד דולר, רכשה בתקופה האחרונה בצורה מסיווית מניות של צ'ק פוינט, עד שכעת היא מחזיקה ב-11.3% ממניות החברה - 27.4 מיליון מניות השוות כיום כ-381 מיליון דולר. בכך, היא הופכת להיות בעלת המניות הגדול ביותר של החברה, ועוקפת את גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, המחזיק ב-11% ממניותיה.

"אנחנו שמחים על כך שפרנקלין ריסורסז הוא המשקיע הגדול ביותר בחברה", אומר היום אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של צ'ק פוינט, "ובהחלט מפרשים זאת כצעד של אמון בחברה ובהנהלה שלה. לדבריו, הוא נמצא בקשר רציף עם חברת ההשקעות, ומעריך כי כוונתה היא להיות משקיעה לטווח הרחוק.

את הרכישות ביצעה פרנקלין ריסורסז - גוף מכובד ומוערך - באמצעות מספר חברות קשורות וביניהן טמפלטון גלובל אדווייזורז וטמפלטון אינווסטמנט קאונסיל. יצוין, כי בסוף יוני החזיקה החברה בכ-5.5 מיליון מניות בלבד ואם כך, הרי שמאז ועד היום היא אספה מניות בשווי מוערך של כ-300 מיליון דולר.

מעבר לשויד, מחזיקים שני מייסדי החברה האחרים, מריוס נכט ושלמה קרמר ב-10.4% ו-5.7%, בהתאמה. פרנקלין ריסורסז היא חברת השקעות גלובלית הפועלת תחת השם פרנקלין טמפלטון, ומשרדיה הראשיים ממוקמים בסן פרנסיסקו. לחברה פרישה ב-29 מדינות והיא מספקת שירותי ניהול עבור בעלי מניות וקרנות והיא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 8.5 מיליון דולר.

"הם רואים בהשקעה בחברה הזדמנות", אומר דשא. שווי השוק של צ'ק פוינט כיום הוא 3.4 מיליארד דולר, ומנייתה איבדה ב-3 החודשים האחרונים כ-20% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully