וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים באג"ח: הודעת מוד'יס תאלץ את חברת החשמל להגביר גיוסים בשוק המקומי ולגייס במחירים גבוהים יותר בחו"ל

ליאור כגן

13.11.2002 / 18:07

באיגרות החוב של חברת החשמל הנסחרות בחו"ל לא נרשמו אתמול תנודות חדות; מוד'יס הודיעה כי תבחן את דירוג האשראי של החברה; פעילים: הורדת דירוג כבר מגולמת במחיר



פעילים בשוק האג"ח מעריכים כי ההודעה של מוד'יס, לפיה היא תבחן את דרוג האשראי של חברת החשמל (העומד כיום על A3) תקשה על חברת החשמל לגייס הון בחו"ל, ובמידה שתעשה זאת תאלץ אותה לגייס הון בעלויות גבוהות יותר. להערכתם, קשיים בגיוס הון בחו"ל עשויים לאלץ את החברה לבצע גיוסי הון מוגברים יותר בשוק המקומי.



ההודעה של מוד'יס לא גררה אתמול ירידות שערים במחירי אגרות החוב. לדברי פעילים בשוק האג"ח, "ההודעה על בחינת הדירוג של חברת החשמל לא הפתיעה והיא כבר גולמה במחיר האג"ח". לדבריהם, למרות שחברת החשמל היא חברה ממשלתית, אין להקיש מההודעה אתמול על שינוי צפוי בדירוג האשראי של מדינת ישראל. "מוד'יס דיברה בעיקר על המבנה הפיננסי הבעייתי של החברה, ולא רמזה כי יש חשש כי המדינה לא תעמוד בהתחייבויותיה", אמרו הפעילים.

מודיס הסבירה את ההחלטה ברמות החוב הגבוהות מאוד של חברת החשמל ובמבנה הפיננסי החלש שלה, העומד בפני הרעה נוספת. ההרעה במצב החברה צפויה עקב היערכותה להגדלת תפוקת החשמל, כנראה באמצעות גיוס חוב נוסף. מודיס ציינה גם את ההנחייה שקיבלה חברת החשמל מהממשלה לפתח את תשתית ההולכה לגז טבעי, בהשקעה מוערכת של 350 מיליון דולר. משמעות ההנחיה היא כי רמת החוב של חברת החשמל תעלה בטווח הבינוני.



איגרת החוב של חברת החשמל לפדיון במאי 2011 נסחרת בתשואה של כ-7.25% ומשלמת קופון של 7.95%. מחיר האיגרת גבוה בכ-340 נקודות בסיס ממחירה של איגרת חוב דומה של ממשלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully