וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה זוגות צעירים מבקשים לפרק את בנק אוצר החייל

אמיר הלמר

13.11.2002 / 18:57

טענת המבקשים: הבנק מסרב לקיים פסק דין המחייב אותו לשלם ערבויות



ארבעה זוגות צעירים שרכשו דירות בפרויקט 'אגן איילות' בירושלים פנו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה לפרק את בנק אוצר החייל, בגין ערבויות בסך 3.2 מיליון שקל שהבנק מסרב לשלם להם.



הארבעה, באמצעות עו"ד רמי בביאן, טוענים כי הבנק נתן ליווי לחברת בן אבו בפרויקט הבנייה ואף הוציא להם ערבויות בנקאיות על פי חוק המכר דירות. עוד הם טוענים כי הקבלן הפר כלפיהם את התחייבויותיו הפרות יסודיות ולא בנה את הדירות ואף הודיע להם כי עקב המצב הביטחוני אין ביכולתו לבנות את הדירות ולא ניתן להשלים את פרויקט הבניה.



הארבע טוענים כי במסגרת הליכים שהתנהלו בבית המשפט המחוזי בירושלים התקבלה תביעת הקבלן כנגד המדינה לביטול ההסכם להקמת הפרויקט ובמקביל אף התקבלו תביעותיהם כנגד הקבלן לביטול החוזים ונקבע בפסקי הדין כי בנק אוצר החייל ישלם להם את הכספים המגיעים להם על פי כתבי הערבות שהוציא להם מכח חוק המכר דירות.



הארבעה טוענים כי פסק הדין המחייב את הבנקים לשלם את הכספים ניתן ביולי השנה, אך מאז טרם שולמו להם הכספים למרות פניות שביצעו לבנק. עוד נטען על ידם כי למרות החיוב הברור בפסק הדין החליט הבנק לחזור בו מהסכמתו לשלם את הערבות בין השאר בטענה כי המדינה ערערה על פסק הדין שניתן בתביעה בינה לבין הקבלן.



בעקבות זאת, טוענים הארבעה כי בא כוחם שלח לבנק התראה טרם הגשת בקשת פירוק בעיה של חדלות פירעון, אך למרות זאת הבנק מסרב לשלם. הארבעה טוענים כי אי ביצוע התשלום ע"י הבנק מהווה ראיה לחדלות פרעונו.



מהבנק נמסר כי לבקשה אין כל בסיס משפטי והיא מופרכת מיסודה. "אנו בטוחים כי ביהמ"ש יתייחס לבקשה בהתאם, שכן מדובר בערבויות מכר בהיקף של 3.2 מיליון שקל, בהם מחזיקים המבקשים. תמוה שהמבקשים בחרו להתעלם מהעובדה שהנושא תלוי ועומד בבית המשפט העליון בערעור שהגישה המדינה בעניין ההסכם עם הקבלן, וכי לתוצאות הערעור השלחות ישירות על העניין".(פש"ר 2028/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully