וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ויסופט הגישו בקשה לפירוקה לאחר שלא הצליחה להימכר לאופטיבייס; נשיא אופטיבייס: לא הסכמנו לגבי המחיר

עינב בן יהודה

13.11.2002 / 19:28

ויסופט פיטרה כ-25 עובדים; בבקשה נטען שהיתה הצעה למכירת החברה ב-4 מ' ד', אך בגלל השתהותם ירד המחיר המוצע לכ-2.5 מ' ד'; נשיא אופטיבייס: אם נחשוב שניתן להציל את הפעילות נבדוק אופציה לרכישתה



עובדי חברת ויסופט הגישו היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוק החברה, באמצעות עו"ד אורי דניאל. כ-25 עובדי החברה, שהיום קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם, טוענים כי החברה ניהלה בחודשים האחרונים מו"מ למכירתה לחברה ישראלית מהרצליה, וכי המו"מ נכשל בעקבות חילוקי דעות בקרב משקיעיה. צביקה הלפרין, נשיא חברת אופטיבייס , מאשר היום כי החברה שבניהולו היתה במו"מ עם ויסופט.



"לא הגענו להסכמה בנוגע למחיר", הוא אומר, "אני לא רוצה להיכנס לעניינים כספיים הקשורים במשא ומתן עם החברה אבל אני יכול לומר שכיום לא מתקיימים דיונים לרכישה. אם נחשוב שניתן להציל את הפעילות, נבדוק אפשרות רכישה אולם כרגע זה לא עומד על הפרק".



ויסופט, שהוקמה ב-1995, עסקה בפיתוח מוצר תוכנה לשוק הווידאו על פי דרישה. על בעלי המניות העיקריים של החברה נמנים קרן הלוואות פלנוס טכנולוגיות וקרן הון סיכון פורמולה ונצ'רס. אופטיבייס מספקת פתרונות להעברת וידיאו על גבי רשת האינטרנט. לדברי הלפרין, אופטיבייס שאפה לרכוש את ויסופט כדי להרחיב את הפתרון שהיא מספקת ללקוחותיה גם לשרתי וידיאו.



בבקשה של ויסופט נטען כי במאי 2001 נכשל גיוס הון שאמור היה להזרים לקופתה של החברה כ-5 מיליון דולר מקרן הון סיכון אנגלית, ובעקבות כך פיטרה החברה כמחצית מעובדיה. בבקשה נטען כי במשך כחודשיים היה עתידה של החברה לא ברור, וביולי אוגוסט 2001 נעשה סיבוב השקעה פנימי בין בעלי המניות בחברה. בשלב זה, כך נטען בבקשה, פלנוס, שעד אז רק העמידה הלוואה לחברה בסך 2 מיליון דולר בכפוף לשעבוד צף על כל נכסי החברה, הצטרפה כמשקיעה בסכום נוסף בתמורה להקצאת מניות. בבקשה נטען כי הזרמת ההון נעשתה בתשלומים, וההשלמה הפורמלית של רישום המניות החדש בעקבות סבב זה, הסתיימה רק באוקטובר 2002.



העובדים טוענים כי במהלך 2002 נכשלה החברה בכל נסיונותיה לגייס הון, וכי נעשו מאמצים אקטיוויים, על ידי מנכ"ל החברה ובהנעת בעלי המניות, למכור נכסי החברה לחברות טכנולוגיות בתחום.



החל מיולי 2002, כך נטען בבקשה, התנהל מו"מ למכירת נכסיה "לחברת היי-טק ישראלית מהרצליה, סינרגטית בתחום" - חברת אופטיבייס. בבקשה נטען כי באוקטובר השנה קיבלו בעלי מניות הצעה לרכישת החברה תמורת 4 מיליון דולר, אך עקב חילוקי דיעות מהותיים בין בעלי המניות נדחתה קבלת החלטה בעניין, דבר שהוביל לירידת המחיר המוצע לכ-2.5 מיליון דולר.



בנוסף טוענים העובדים, במקביל למאמצים למכירת החברה, התקיים דיון בין בעלי המניות לבצע השקעה נוספת, אך גם נסיון זה כשל.



העובדים טוענים כי קופת החברה ריקה והיא אינה יכולה להתקיים כחברה פעילה, עוד טוענים העובדים כי בין בעלי המניות ישנם חילוקי דיעות המקשים עליהם לקבל החלטות אשר יקדמו את החברה. עוד נטען בבקשה כי לחברה חובות בהיקף של כ- 3.5 מיליון דולר. מתוך סכום זה חוב של מיליון דולר לקרן הון סיכון פורמולה ונצ'רס וחוב של 2 מיליון דולר לקרן ההלוואות פלנוס טכנולוגיות, בגין אי-פירעון הלוואת גישור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully