וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעקבות הודעת עיראק כי היא מסכימה לתנאי האו"ם; נסחר ברמה של 1.0055 דולר ליורו

רונן סרברניק

13.11.2002 / 19:44

מול הין התחזק הדולר ל-120.25 ין; הנגיד גרינספאן ציין כי חולשת הכלכלה נובעת בחלקה מירידה בצריכה הפרטית והמשך חולשה בהשקעות ההון



התחזקות נרשמת בדולר מול המטבעות הזרים. היורו נחלש ב-0.6% ל-1.0055 דולר לעומת 1.0099 דולר אמש, לאחר שהתחזק הבוקר. הנסיגה נרשמת לאחר שנציג עיראק באו"ם מסר לעיתונות כי עיראק מסכימה לכל תנאי מועצת הביטחון של האו"ם ותאפשר כניסת פקחים למדינה. מול הין התחזק הדולר ל-120.25 ין.



היום נשא נגיד הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, נאום בנוגע לכלכלת ארה"ב. גרינספאן ציין כי חולשת הכלכלה נובעת בחלקה מירידה בצריכה הפרטית והמשך חולשה בהשקעות ההון. גרינספן ציין כי לטווח הרחוק הוא צופה התאוששות.



הצמיחה של גוש היורו השנה תסתכם ב-0.8% בלבד, וב-2003 ב-1.8%, לפי תחזית הנציבות האירופית. הגורמים לצמיחה האיטית הם עלייתו של היורו מול הדולר, ונפילת שוקי ההון.

אולם על פי הערכות מעודכנות, היורו, שכבר הוסיף 14% ביחס לדולר מתחילת השנה, צפוי להתחזק בשיעור נוסף ביחס לדולר. אוטמר איסינג, הכלכלן הראשי בבנק המרכזי של אירופה (ECB), רמז השבוע כי הבנק שוקל להפחית את הריבית בגוש היורו בפגישה הקרובה. על פי הערכות, קיצוץ של הריבית בגוש היורו יוביל לעלייה מחודשת בצריכה הפרטית באירופה וכך גם לחיזוק היורו.



מוקדם יותר היום דווח כי כלכלת יפאן צמחה בקצב גבוה מהצפוי ברבעון השלישי של השנה. מהנתונים עולה כי התמ"ג צמח בחודשים יוני-ספטמבר בקצב של 0.7% - הקצב הגבוה מזה 18 חודשים. התחזיות היו לצמיחה של 0.5%. הנתונים מלמדים כי הצריכה הפרטית ביפאן עלתה ברבעון השלישי בשיעור של 0.8%.



עם זאת, בכירים במערכת הכלכלית של יפאן מיהרו לצנן את ההתלהבות. להערכתם, כעת נרשמת האטה בצמיחה על רקע החולשה ביצוא מהמדינה. הייזו טאקנקה, שר הכלכלה והמדיניות הפיננסית, ציין כי החולשה הכלכלית בארה"ב מובילה לירידה בדרישה למוצרים יפאנים - מה שעלול לעכב את ההתאוששות הכלכלית ביפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully