וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏חשד: סוחרי עתיקות העלימו הכנסות של 20 מיליון דולר

30.7.2017 / 13:20

רשות המסים יחד עם המשטרה ורשות העתיקות עצרו 5 חשודים ממזרח ירושלים בחשד למרמה ועבירות מס. במסגרת החיפושים נתפסו 400 אלף דולר ועתיקות

לוח נדיר להדלקת אש. רשות העתיקות.
אסף פרץ, מערכת וואלה! NEWS
לוח נדיר להדלקת אש/מערכת וואלה! NEWS, רשות העתיקות. אסף פרץ

חשד להעלמות מס בתחום העתיקות: במסגרת פעילות משותפת עם חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים והיחידה למניעת שוד של רשות העתיקות, פשטה היום (ראשון) המשטרה על בתיהם ועסקיהם של חמישה תושבי מזרח ירושלים החשודים בעבירות מס בהיקף שך כ-20 מיליון דולר.

לפני כחודשיים התקבל במשטרה, ברשות העתיקות וברשות המסים מידע לפיו כמה סוחרי עתיקות המתגוררים בישראל מנפקים קבלות וחשבוניות פיקטיביות בגין עתיקות שנרכשו, לכאורה, על ידי אדם נוסף המתגורר בארה"ב.

בעקבות המידע שהתקבל, פתחה משטרת ישראל בשיתוף עם רשות העתיקות ורשות המסים בחקירה סמויה, במהלכה נאספו ממצאים וראיות, וזאת תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שהביאו לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים, בשנות ה-50 לחייהם.

עם התקדמות החקירה הסמויה, עלה כי מזה כשבע שנים מתנהל קשר עסקי בין החשודים לבין אותו אדם המתגורר בארה"ב, במהלכו על פי החשד סיפקו החשודים חשבוניות פיקטיביות עבור עתיקות שלכאורה נרכשו מישראל. בגין חשבוניות אלה קיבל תושב ארה"ב החזרי מס לאחר שהצהיר עליהן, וחלק מההחזר היה מעביר לחשבונותיהם של החשודים.

החקירה הסמויה הפכה גלויה, עם פשיטת המשטרה יחד עם היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ורשות המסים על בתיהם ועסקיהם של החשודים, במהלכה נעצרו החשודים. במהלך חיפוש שנערך במקום, נתפסו ראיות וממצאים בהם סכום כסף בסך של כ-400 אלף דולר במזומן, רכב יוקרה, עתיקות החשודות כגנובות וכן חשבונות בנק שהוקפאו לצורכי חקירה.

עם מעצרם הובאו החשודים לחקירה במחלק ההונאה בירושלים, שם נחקרו בחשד לעבירות מס, הלבנת הון וזיוף מסמכים. היום הם יובאו בפני בית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך מעצרם. מדובר בחקירה נרחבת נגד עבירות מיסוי, זיוף והלבנת הון שהתקיימה במקביל על ידי הרשויות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully