וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות: מועצת הצמחים תיסגר ב-2018

31.7.2017 / 11:48

משרד החקלאות הודיע כי בעקבות תלונות של חקלאים בדבר תפקודה של מועצת הצמחים, היא תיסגר במהלך השנה הבאה - ותהפוך לגוף וולנטרי של מגדלים. אבל בהתאחדות חקלאי ישראל ממש לא מרוצים מההחלטה: "מדובר בכלל בדרישת מיעוט"

מלפפונים וקישואים. צילום: אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מלפפונים וקישואים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אירה אימרגליק

משרד החקלאות הודיע היום (שני) על סגירת מועצת הצמחים בעקבות תלונות רבות שנשמעו מצד חקלאים בדבר תפקודה של המועצה, לשון ההודעה. לפיכך הוחלט כי המועצה תיסגר במהלך שנת 2018 - ותהפוך לגוף וולונטרי של מגדלים.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו, למועצת הצמחים, הוא קבע כי המועצה אינה ממלאת את תפקידה כפי שנקבע בחוק - ולכן עליה להיסגר. בן אליהו הורה למועצה להכין לוח זמנים לסגירתה, ולהתייחס לנושאים בהם היא עוסקת ושהטיפול והתקצוב שלהם צריכים להמשיך מעבר למועד סגירתה.

בנוסף, ביקש בן אליהו ממועצת הצמחים להעביר את המלצותיה בדבר דרך הפירוק הרצויה, דרכי פירעון חובותיה ודרכי הטיפול הרצויות בנכסיה לאחר הפירוק.

"החלטה זו תואמת את החלטת הממשלה לצמצום הרגולציה", כתב בן אליהו. "ההחלטה תואמת את בקשת חלק ממגדלי הפירות והירקות, שלטענתם המועצה מתעמרת בהם, אינה ממלאת את חובותיה ואינה מבצעת את המטרות שלשמן הוקמה".

יצוין כי אתמול פרסמה מועצת הצמחים הודעה חריגה יחסית, לפיה המליצה לצרכנים שלא לרכוש אבוקדו מסוג "גליל" מכיוון שהוא בוסר. בהודעה נכתב כי רכישה של אבוקדו זה תסתיים במפח נפש לאחר ש"כמה מגדלים לא עמדו בפיתוי".

התאחדות חקלאי ישראל: "הדרישה לסגור את מועצת הצמחים - מיעוט"

למרות שבהודעת משרד החקלאות ציינו כי ההחלטה על סגירת מועצת הצמחים התקבלה בעקבות תלונות של חקלאים, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, הביע את התנגדותו למהלך. במכתב ששלח לשר החקלאות, אורי אריאל, כי "בערבו של ט' באב קיבלנו העתק מכתב בתפוצת נאט"ו משלמה בן אליהו בדבר סגירה אפשרית של מועצת הצמחים והפיכתה למועצה וולונטרית, וזאת על פי דרישת מיעוט מהחקלאים. צר לנו כי דווקא הערב, שבו אנו נזכרים מה עוללה שנאת חינם לעם היהודי, אנו מקבלים מכתב שכל עיקרו זריעת ריב ומדון ופגיעה בקודשה של העשייה הציונית בעת החדשה של החקלאות הישראלית. וזאת ללא כל הידברות וגיבוש הסכמות כמקובל".

וילן הוסיף: "בנושא מועצת הצמחים הוקמה ועדה על פי החלטות ממשלה. הצגנו בפניה את עמדתנו הברורה על חשיבותה של המועצה והתועלת הרבה שהיא מביאה לחקלאות ישראל, לצד פעילות המשרד. ועדה זו החליטה על ביצוע סקר לבחינת רצון המגדלים במספר מוצרים בענף הפירות לצאת או להישאר במועצה באופן וולונטרי... על כך הסכמנו, ולפתע כאור באפלה מגיח מכתבו המיותר של בן אליהו, ועושה את כל ההליך עליו סיכמנו לחוכא והיתלולא".

"מאין היוהרה לקבוע כי בכספי החקלאים ייעשה שימוש על ידי ועדה שתגבש המלצות לשם כך?", המשיך וילן, "המשמרת הממשלתית שלכם נועדה לשמור ולפתח את החקלאות הישראלית ולהובילה קדימה ובמלוא התנופה. מי כמוך מודע להערכה האדירה שיש לנו בכל העולם, ומעוניין לפתח הערכה זו גם להישגים כלכליים. מאחורי כל ההצלחה הזו עומד ציבור חקלאים המוציא לחם מן הארץ תרתי משמע. אנו רואים במועצת הצמחים גוף מרכזי חשוב ביותר, מקצועי וציבורי, שמתנהל על ידי נציגות נבחרת של המגדלים, ופועל לקידום החקלאות ולשמירת רווחיות החקלאים".

וילן סיכם: "אנו שבים וקוראים להמשיך לתאם ולשתף פעולה איתנו ועם כל הגופים הפעילים בתחום. התאחדות חקלאי ישראל היא הגוף היציג של חקלאי ישראל, והיא מאגדת בתוכה את תנועות ההתיישבות, ארגוני המגדלים, המועצות האזוריות ואגודות המים. אנו פונים אליך בבקשה ברורה... אל תשלח ידך לריב ומדון ושנאת חינם הזויה ומיותרת. נבקשך להודיע לבן אליהו למשוך את מכתבו בחזרה ולהתדיין כפי שעשינו עד עתה בסובלנות ובהבנה, עם כל הנוגעים בנושא על פתרונות אפשריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully