וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 סיבות להוציא כסף מזומן בנסיעה לחו"ל

15.8.2017 / 8:17

מדוכן הנקניקיות ברחוב ועד הרגע הזה שהבל-בוי מחכה לטיפ: 8 סיטואציות בחו"ל שבהן אתם אוכלים את עצמכם שלא הוצאתם מזומן עוד לפני הטיסה

כספומט. ShutterStock
כספומט/ShutterStock

הגעתם לשדה התעופה, אתם בדרך לעלות על הטיסה אל היעד המיוחל, חולמים כבר על החופשה המתוכננת. כרטיס האשראי חבוי עמוק בארנק, מוכן ומזומן לשליפה. אבל חכו רגע. לפני שאתם טסים, כדאי בכל זאת שתצטיידו במזומן במטבע המקומי של היעד שאליו אתם טסים. נכון, במרבית המקומות היום בעולם מכבדים כרטיסי אשראי, אבל הצטיידות במזומן יכולה לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש במצבים שבהם כרטיס האשראי לא ממש יוכל לעזור. הנה כמה דוגמאות לכך שכסף מזומן בחו"ל הוא לא רשות, אלא ממש חובה:

1. מוכנים לכל צרה: גם אם אתם בטוחים שלכם זה לא יקרה, כרטיס האשראי שלכם יכול בקלות להיגנב, להישכח, ללכת לאיבוד או סתם להיבלע במכשיר הכספומט. למקרים האלה בדיוק כדאי תמיד שיהיה עליכם כסף מקומי מזומן.

2. מוניות: אמנם בהרבה מוניות בעולם המערבי כבר ניתן לשלם בכרטיס אשראי, אבל זה תלוי ביעד שאליו אתם מגיעים ובעלות הנסיעה. לא בכל מונית ולא בכל יעד אפשרות התשלום באשראי קיימת. לשם כך כדאי מאוד להחזיק כסף מזומן – במיוחד אם אתם רוצים גם להוסיף טיפ לנהג.

3. דוכני מזון: נניח למשל שאתם מטיילים ברחובות פריז, וחשקה נפשכם בקרפ צרפתי מתקתק ומהביל שמציעה עגלת הקרפים המקומית, אחת מני רבות שמפוזרות ברחבי העיר. בכלל לא בטוח שבעל הדוכן מחזיק בסליקת אשראי. הדבר נכון גם לגבי דוכני מזון מהיר אחרים כמו גלידה, נקניקיות, שתייה, חטיפים, סיגריות ועוד.

4. טיפ לבל-בוי: הגעתם למלון, הבל-בוי החביב סייע לכם בהעלאת המזוודות הכבדות, ועכשיו אתם הופכים את הכיסים כדי לחפש כסף קטן בשביל טיפ. גם כאן, רצוי מאוד שיהיה לכם כסף מזומן זמין לצורך העניין. הסעיף הזה רלוונטי כמובן גם לגבי טיפים למלצרים במסעדות. אמנם יש מסעדות שבהן ניתן להכניס את הטיפ לתשלום באשראי – אבל לא בכולן זה מתאפשר.

מלצר. ShutterStock
ומה עם טיפ למלצר?/ShutterStock

5. שירותים ציבוריים בתשלום: לא מעט מקומות תיירותיים מציעים שירותים לנוחות התיירים – אבל בתשלום. צריך להכניס מטבע כדי להיכנס. גם עבור המטרה הזו כדאי להצטייד מראש במטבעות רלוונטיים.

6. קניות בשווקים: קניונים הם דבר נחמד, אבל אחת החוויות המרתקות ביותר בחו"ל היא לטייל בשווקים המקומיים, שם ניתן לרכוש מאכלים מקומיים, מזכרות ייחודיות, מלאכות יד מקומיות ודברים שממש לא ניתן להשיג בארץ. דווקא שם – בשווקים האותנטיים והמקומיים – כדאי שיהיה לכם מזומן בהישג יד, גם כדי לרכוש מזכרות בסכומים קטנים וגם כי ממש לא בטוח שבכל המקומות יכבדו כרטיסי אשראי.

7. כבישי אגרה: כשאתם שוכרים רכב בחו"ל, ניתן בחלק מהמקרים לעשות מנוי מראש לכבישי האגרה השונים, אבל אם אתם עדיין לא בטוחים מה יהיה המסלול שלכם ומעדיפים למשל לנסוע בספונטניות ברחבי אירופה – יכול להיות שתגיעו לכבישי אגרה לא מוכרים. כסף מזומן בהישג יד הוא הכרחי למצבים האלה.

8. לא מבזבזים זמן בחיפוש אחר כספומט: כשאתם נתקעים בלי מזומן בעיר זרה, לעתים חיפוש אחר כספומט מתאים למשיכת כסף מזומן יכול להיות בזבוז זמן חופשה יקר, שבו ניתן היה לבלות בחוף הים או בישיבה בבית קפה קטן ונעים. יציאה מהארץ עם כסף מזומן בכמות מספקת תמנע את המצבים המתסכלים האלה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully