וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל ורניה יחליף את עידן עופר כיו"ר טאואר במידה שתקוצר תקופת הצינון שלו

גתית פנקס

14.11.2002 / 7:23

ורניה, ששימש עד למאי האחרון כמדען הראשי במשרד התמ"ס, מבקש לקצר את תקופת הצינון ל-6 חודשים בלבד כך שיוכל להיכנס לתפקיד יו"ר טאואר כבר בסוף נובמבר



מאת אמיר הלמר וגתית פנקס



כרמל ורניה, ששימש עד למאי האחרון כמדען הראשי במשרד התמ"ס, יחליף את עידן עופר כיו"ר טאואר סמיקונדקטור במידה שתאושר בקשתו לקיצור תקופת הצינון בת השנה המוטלת עליו מכוח חוק שירות הציבור. ורניה מחויב בתקופת צינון עקב תפקידו הקודם, המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר, משרה אותה עזב במאי 2002. דובר טאואר אישר את הידיעה.



ורניה מבקש מהוועדה למתן היתרים, באמצעות עוה"ד אהוד אלפסי ואמיר הלוי, לקצר את תקופת הצינון ל-6 חודשים בלבד, כך שיוכל להיכנס לתפקיד יו"ר טאואר כבר בסוף נובמבר. חוק הצינון קובע מספר מגבלות לגבי עיסוקם של פורשי השירות הציבורי, ובהם איסור על קבלת "טובות הנאה" ממי שנזקק בעבר להחלטת הפורש.



במקרה של ורניה, בעת כהונתו כמדען הראשי אושר לטאואר מענק של כ-680 אלף שקל בתוכנית מגנ"טון וכמו כן, טאואר היתה חברה ב-3 התאגדויות חברות (קונסורציומים) שקיבלו מענקים לפי תוכנית מגנ"ט. ורניה טוען בבקשה כי אם לא ההגבלה על יכולתו לעבוד בכל תאגיד שהיה מעורב בהגשת בקשה לוועדות המדען הראשי תישאר על כנה, הרי פירושו של דבר הוא מניעה לא הגיונית לעבוד בעיסוקו בישראל במשך כל תקופת הצינון, וזאת בלא שמתעורר חשש כלשהו בטוהר המידות אשר עשוי להצדיק פגיעה שכזו בו.



טאואר, הנמצאת בשליטת החברה לישראל , היא יצרנית עצמאית של מעגלים משולבים על גבי פרוסות סיליקון והיא נסחרת בבורסת ת"א והנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-180 מיליון דולר. עופר משמש
כיו"ר החברה מאז 2000, והוא אף משמש כיו"ר החברה האם. ורניה שימש בעבר כמנהל תפעולי של קומברס טכנולוג'י (2000) ובתפקידים אחרים בחברות בנות בקבוצה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully