וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון ביקש מוועדת הכספים שלא לבטל ההטבות להיי-טק באזור המרכז

עודד חרמוני

14.11.2002 / 7:31

רוה"מ מתנגד להצעת האוצר בתפקידו כשר התמ"ס; הבקשה - בעקבות לחצי תעשיית ההיי-טק, ובניגוד לעמדת האוצר



ראש הממשלה אריאל שרון, בתפקידו כשר התמ"ס, מתנגד להצעת האוצר לביטול הטבות המס למפעלים מאושרים באזור המרכז. הטבות אלה ניתנות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. שרון ביקש אתמול מיו"ר ועדת הכספים ח"כ, יעקב ליצמן, לא לקיים הצבעה בהצעת האוצר לביטול ההטבות. ההצעה היתה אמורה לעלות להצבעה בפורום המשותף לוועדות הכספים והמדע בכנסת.



לפי הסעיפים, שאושרו על ידי הממשלה במסגרת חוק ההסדרים ביולי 2002, יבוטלו הטבות המס למפעלים מאושרים באזור המרכז וכן ייפרסו מענקי ההשקעה הניתנים על ידי מרכז ההשקעות. ואולם שרון הבטיח בימים האחרונים לנציגי ענף ההיי-טק כי לא ישנה את החוק לעידוד השקעות הון ולא יבטל את ההטבות למפעלים באזור המרכז כפי שמבקשים לעשות שר האוצר, סילבן שלום, ואגף התקציבים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, אמר היום כי ראש הממשלה קבע פגישה בשבוע הבא כדי להכריע בעניין, וכי הוא מתכוון לעמוד בהבטחה שנתן.



ראש אגף התקציבים באוצר, אורי יוגב, בתמיכת שר האוצר, הכניס את ההצעה לבטל את הטבות המס למפעלים באזור המרכז לחוק ההסדרים, במטרה לעודד חברות להעביר את פעילותן לפריפריה. הוא טען כי החיסכון התקציבי שיושג ב-2003 כתוצאה מביטול ההטבות יסתכם ב-400 מיליון שקל. בישיבת ועדת המשנה לתחום ההיי-טק שהתקיימה אתמול בכנסת אמר מנכ"ל משרד התמ"ס, אמיר חייק, כי מדובר במצג שווא, וכי החיסכון לתקציב יהיה אפסי. חייק האשים את האוצר ואת מנכ"ל האוצר, אוהד מראני, שהשתתף בישיבה, כי ההחלטה תגרום לבריחת חברות ישראליות לחו"ל במקום לאזורי הפריפריה. ועדת ההיי-טק החליטה אתמול כי היא מתנגדת להצעת האוצר.



בחודשים האחרונים ערכו כמה מחברות ההיי-טק בישראל בדיקות להעברת קווי ייצור לסין ואירלנד למקרה שהצעת האוצר תתקבל. נציגי החברות טענו כי המשקיעים רואים בהטבות המס את התמריץ היחיד להשקיע בחברות ישראליות.



ראש הממשלה החליט רק אתמול להתערב בסוגיה ולצאת נגד הצעת האוצר. בעקבות בקשתו של שרון הקפיאה ועדת הכספים את החלטותיה בשלב זה במסגרת חוק ההסדרים על ביטול הטבות המס למפעלים באזור המרכז ועל פריסת המענקים. בדיון שקיימה הוועדה בסעיפים אלה הודיע הממונה על התקציבים באוצר כי שרון מבקש לא להצביע עליהם עד שיתקיים דיון בעניין, בהשתתפות נציגי משרדי ראש הממשלה האוצר והתעשייה והמסחר.



לפני יותר מחודש הודיע שרון לשרת התעשייה והמסחר דאז, דליה איציק, וכן לראשי רשויות מהגליל ומהנגב כי יוציא את הסעיפים בדבר ביטול הטבות המס במרכז ופריסת המענקים מהצעת חוק ההסדרים. מנהל מרכז ההשקעות, שמואל מרדכי, אמר כי החיסכון הצפוי ב-2003 כתוצאה מפריסת המענקים הוא 30-20 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully