וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אלתר: נתניהו מתנגד לרפורמות שיזם בעת היותו ראש ממשלה

בן ציון ציטרין

14.11.2002 / 7:39

נתניהו אמר כי הרפורמה "אינה הדבר הנכון", וכי הצעד הראוי הוא הורדה משמעותית במס הישיר



התקפתו של שר החוץ, בנימין נתניהו, על הרפורמה במס מתעלמת מהמלצות הוועדה; נתניהו טועה ומטעה - כך אמר ד"ר אבי אלתר, חבר ועדת רבינוביץ לרפורמה במס. נתניהו אמר בתחילת השבוע כי הרפורמה, שתיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2003, אינה הדבר הנכון, וכי הצעד הראוי הוא הורדה משמעותית במס הישיר. נתניהו חזר על דבריו גם שלשום בהופיעו בוועידת הליכוד.



אלתר אמר כי הרפורמה מורידה מסים - הן בשוק ההון (רווחי הון ואופציות, למשל) והן באופן הדרגתי על הכנסות מעבודה. "נתניהו", אמר אלתר, "יזם בעת כהונתו כראש ממשלה אותן רפורמות בדיוק, ולא הצליח ליישמן".



אלתר מתח ביקורת גם על עו"ד (רו"ח) דורון לוי, לשעבר נציב מס הכנסה, גם בתקופת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה, שעתה מייעץ לו בענייני מיסוי והרפורמה במס. לדבריו, לוי היה בעד מיסוי הבורסה, וכמו כן היה אחד האדריכלים של הצעד שלא צלח ב-95'. "זו צביעות", אמר אלתר, "לתקוף את הרפורמה שאושרה ברוב גדול בכנסת, ואשר תחולל מהפך בתחום המיסוי, ובעיקר בהקטנת הפער בין מיסוי על עבודה למיסוי הכנסות פסיוויות שלא מעבודה".



אלתר שוהה עתה בארה"ב עם ראש הוועדה, רו"ח יאיר רבינוביץ, בשליחות משרד החוץ. הם נפגשים עם משקיעים, גופי השקעה, בנקאים וכן סוכנויות לדירוג אשראי ומסבירים את עקרונות הרפורמה במס. אלתר אמר כי האמריקאים מתעניינים בשאלה, אם הרפורמה תבוא על חשבון הגדלת הגירעון של הממשלה. לדבריו, רבינוביץ והוא הבהירו כי הרפורמה אינה ממומנת מתקציב המדינה, אלא בשוליים.



שלשום נפגשו השניים עם נציגי סוכנות דירוג האשראי מודיס והבהירו את עקרונות הרפורמה במס וכן את השפעתה החיובית על הצמיחה הצפויה במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully