וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ג'נרלי יגיע לישראל; ישתתף במצגת על המזרחי

סמי פרץ

14.11.2002 / 7:36

פרסינוטו יקבל פרטים על תוכנית החברה הבת מגדל לרכוש את השליטה בבנק ממוזי ורטהיים ומשפחת עופר



ג'ובני פרסינוטו, מנכ"ל חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי, יגיע בשבוע הבא לישראל כדי לקבל פרטים על תוכניתה של החברה הבת מגדל לרכוש את השליטה בבנק המזרחי ממוזי ורטהיים ומשפחת עופר, המחזיקים בכ-52% מהון המניות של הבנק. הנהלת בנק המזרחי, בראשות המנכ"ל ויקטור מדינה, תערוך לפרסינוטו מצגת על הבנק; יו"ר מגדל אהרון פוגל ומנכ"ל החברה איזי כהן יציגו בפניו את מתווה העסקה ואת יתרונותיה.



מגדל מתכוונת לממן את העסקה במניותיה בבנק לאומי ובמזומן. מגדל מחזיקה כיום ב-9.5% מהון המניות של לאומי - 8% מהן ישירות ו-1.5% במסגרת תיק ההשקעות של הפוליסות המשתתפות ברווחים. שוויין של המניות המוחזקות ישירות על ידי החברה הוא 620 מיליון שקל, ושווי החבילה כולה הוא 740 מיליון שקל. השווי הבורסאי של 52% מבנק המזרחי הוא כיום 1.16 מיליארד שקל, אך לכך יש להוסיף את פרמיית שליטה. המשמעות היא שמגדל תצטרך בכל מקרה לשלם סכום של כמה מאות מיליוני שקלים מעבר למניות בנק לאומי.



פוגל וכהן מעוניינים מאוד בעסקה, ומעריכים שהיא תאפשר למגדל לשתף פעולה עם בנק טפחות, החברה הבת של המזרחי. ורטהיים ועופר מעוניינים בעסקה, משום שהיחסים ביניהם הידרדרו והם רוצים לפרק את השותפות ביניהם.



ג'נרלי, מנגד, עדיין מתלבטת אם לאשר את העסקה, משום שאינה מתמחה בתחום בנקאות, וכן עקב המצב הכלכלי והביטחוני בישראל.



כמו כן, לביצוע העסקה נדרש חילוץ בנק לאומי מהשקעתו במגדל (20%), כדי להשיג את אישור המפקחים על הביטוח ועל הבנקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully