וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: עליות שערים סגרו את שבוע המסחר

אמיר טייג

14.11.2002 / 17:22

כור נחלשה בעקבות הירידות אמש ב-ECI ולקראת יציאתה מהמעו"ף; טבע עלתה ב-2.4%; המעו"ף עלה ב-1.34%

החלטת עיראק להיענות באופן מלא לדרישות האו"ם והעליות הקלות אמש בארה"ב משכו היום את השוק לעליות שערים קלות. שני גורמים נוספים השפיעו לחיוב על המסחר: המשך היחלשות הדולר, וכן ההנפקה המוסדית המוצלחת של בנק לאומי שנערכה אתמול.

מדד המעו"ף עלה ב-1.34% לרמה של 341 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-1.23% לרמה של 333.8 נקודות ומדד התל-טק 15 נע מעלה בשיעור צנוע יותר של 0.74% לרמה של 166.7 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-144 מיליון שקל, מחזור בינוני ביחס לשבועות האחרונים.

מניית בנק לאומי המשיכה לרכז עניין רב לאחר שאתמול הושלמה ההנפקה המוסדית בחיתום יתר של פי 3.5. ההערכות הן כי פעילים בשוק, אשר הופתעו מהיקף החיתום, צפויים להזרים ביקושים בימים הקרובים לאחר שקיבלו בהנפקה הקצאה נמוכה משתיכננו. ההערכות הן כי גופים מוסדיים רבים מכרו מניות של הבנק בתקופה האחרונה על מנת לרוכשן חזרה בהנפקה, אשר מחיר המינימום בה גילם דיסקאונט של כ-9%. למרות הסנטימנט החיובי עלתה המניה בשיעור קל ביחס לשוק של ב-0.6% בלבד.

לפי הערכות, שני הבנקים הגדולים צפויים להיפגע מהסדר החובות אליו הגיעו עם חברת גילת. לפי ההסדר, כ-87% מהבעלות בחברה תעבור לידי הנושים, הכוללים את שני הבנקים. מניית בנק הפועלים נסחרה בירידה של 0.1%.

בשאר מניות הסקטור נרשמה מגמה חיובית. מניית דיסקונט עלתה ב-0.8% ומזרחי הוסיפה 1.2%. מניית החברה האם של הבנק הבינלאומי, פיבי, רשמה עלייה של 0.2% לאחר שדירוג האשראי של הבנק הורד לאחרונה על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס.

לאחר שמניית טבע איבדה אתמול בתל אביב 2.8% ובניו יורק 0.6% בלבד, עלתה מניית החברה הגנרית ב-2.4% וסגרה את פער הארביטראז' החיובי שפתחה אמש. אתמול ריכזה החברה מחזור גבוה במיוחד של 45.2 מיליון שקל על רקע הנפקת הבזק, במסגרתה גייסה 375 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה לתקופה של 20 שנה. בכוונת טבע להשתמש בתמורת ההנפקה לשם מימון פעילותה בצפון אמריקה ובאירופה, כמו גם למימון רכישות אפשריות.

הדו"חות המאכזבים שפירסמה אמש חברת אי.סי.איי, המוחזקת על ידי כור בשיעור של כ-33%, השפיעו לשלילה על מניית חברת האחזקות גם היום, כאשר זו רשמה ירידה חדה של 4.6% בניגוד למגמה בשוק הרחב. אמש נפלה בארה"ב מניית אי.סי.איי ב-9.9% והגיעה למחיר של 1.73 דולרים. מניית כור עומדת ככל הנראה לצאת ממדד תל אביב 25 ב-1 בינואר. גורם נוסף אשר השפיע לשלילה על המניה הוא עודף ההיצע, לאחר שבנק הפועלים חילק את המניה כדיווידנד בעין. החלוקה תתבצע ב-27 בנובמבר.

חברת על בד, העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, דיווחה הבוקר על המשך מגמת הצמיחה בפעילותה. הכנסותיה של החברה גדלו ברבעון השלישי לכ-119.6 מיליון שקל, עלייה של כ-67% לעומת הכנסות הרבעון המקביל. ברווחי החברה נרשם שיפור נאה של 53% לכ-11.3 מיליון שקל. מניית החברה הגיבה בעלייה של 1.6% במחזור ער יחסית.

מניית חברת תים, הכוללת בדו"חותיה את חברת טי.טי.איי הנסחרת בארה"ב, ירדה ב-1.2% במחזור ער יחסית. החברה הכלולה דיווחה אתמול בדו"חותיה כי לקוח מהותי שוקל את המשך התקשרותו עם החברה, לפיכך החליטה החברה לא להכיר בהכנסות מלקוח זה ברבעון השלישי. לפי הערכות, הלקוח הוא חברה בת של האצ'יסון 3G.

ההערכות הן כי מדד המחירים לצרכן, שיפורסם מחר, היווה היום גורם אשר מיתן את העליות בשוק נוכח אי הוודאות לגבי גובהו. כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי המדד יעלה באוקטובר בכ-0.7%. יש לציין כי המדד האחרון רשם עלייה מפתיעה של 0.4%, בניגוד להערכות כלכלנים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully