וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.668 שקלים בעקבות הסכמת עיראק להחזרת הפקחים

אמיר טייג

14.11.2002 / 16:15

הירידה בדולר - בעקבות מכירות דולרים של בנקים מקומיים; סוחרים: מגמת הייסוף תימשך במידה שאיום המלחמה יקטן


הסוחרים בשוק המט"ח הגיבו היום להתפתחות האחרונה בעיראק, לפיה סדאם נכנע לאולטימטום האמריקאי והסכים להחזיר את פקחי האו"ם לארצו ללא תנאים מוקדמים. עם פתיחת המסחר החלה מגמת הייסוף בשער השקל, ושערו היציג של הדולר נקבע על 4.668 שקלים - ירידה של 0.6% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. מוקדם יותר ירד הדולר עד לרמה של 4.633 שקלים.

מחדרי העסקות נמסר כי נפח המסחר היה בינוני וכי הירידה בדולר מתבצעת בעקבות מכירות דולרים של בנקים מקומיים. הסוחרים מעריכים כי מגמת הייסוף עשויה להימשך, זאת במידה שסדאם לא זומם "תרגיל" לפקחי האו"ם. גם ארה"ב מוכנה לאפשרות שכזו והנשיא בוש אמר אתמול: "לא נסבול רמאות, הולכת שולל או הונאה".

בשוק המט"ח מציינים כי עיקר הפעילות בימים האחרונים מתבצעת על ידי מקומיים, ואת המגמה קובעים הבנקים. "הזרים כמעט ולא פועלים בתקופה האחרונה, וכנראה לא יפעלו באינטנסיוויות עד סוף השנה", אמר אחד הסוחרים.

בשוק המט"ח מציינים כי פער הריביות הגבוה בין השקל לדולר הוא שתומך בשקל בתקופה האחרונה. לפי הערכות בשוק ההון, פער הריביות יישמר בתקופה הקרובה שכן נגיד בנק ישראל, דוד קליין, לא יוריד את הריבית לפני סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully