וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רושמת בשבת": התירוצים של בעלי צימרים בצפון

7.8.2017 / 14:02

רשות המסים ערכה ביקורת ב-128 בתי עסק מתחום האירוח והתיירות באזור צפת ומצעה העלמות הכנסות רבות בסכומים של עשרות אלפי שקלים. איך הסבירו בעלי העסקים את מעשיהם?

צימר. ShutterStock
צימר/ShutterStock

כ-11% מעסקי האירוח שנבדקו באזור צפת לא רשמו הכנסות כדין, כך עולה מביקורת שערך פקיד שומה צפת ביישובי האזור. הביקורת נערכה ב-128 בתי עסק והתמקדה בצימרים, וילות אירוח, מלוניות, נותני שירותים לענף התיירות ועוד.

בביקורת אצל בעל וילות אירוח בצפת נתגלה אי רישום תקבולים משלוש קבוצות שהתארחו בווילות בהיקף של 21 אלף שקל. בעל המקום הסביר: "הגעתי משוהם והייתי עייף אחרי שלוש שעות נסיעה, אני יושב פעם בשבוע ורושם מה שצריך". בדיקת חשבון בנק של בעל צימרים באזור העלתה חוסר התאמה ביניהן ובין ספרי החשבונות במקום. בדיקת ניהול ספרים העלתה אי רישום הכנסות של כ-40 אלף שקל שהתקבלו מ-19 לקוחות שונים. בעל הצימרים טען: "חלק זה מקדמות וחלק לא הספקתי לרשום".

על שולחנה של בעלת צימרים באזור נמצאו שני שוברי אשראי בסך של כ-3,500 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בנוסף מתשאול לקוחות ששהו בצימרים עלה כי גם תשלום בסך 1,400 שקל לא נרשם. בעלת המקום הסבירה: "אני ממתינה לעובדת שתגיע ותרשום". אצל בעל חברה לטיולי שטח נמצאו הכנסות לא רשומות מחמישה לקוחות שונים בסך 2,600 שקל. בעל החברה הסביר: "הלקוח אמר שהוא לא מגיע ובסוף הוא בא, ברח לי".

באחד מהמושבים באזור נערכה ביקורת אצל בעלת צימרים ונמצאו 7,200 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת המקום הסבירה "אני לא רושמת בשבת". תצפית על נהג מונית בצפת העלתה כי הוא לא הוציא קבלה למספר נוסעים אותם הוריד. הנהג טען "הם לא ביקשו, לכן לא הוצאתי קבלה". ביקורת שנערכה אצל קבלן להקמת פרגולות שביצע עבודה באחד מהמושבים באזור גילתה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 19 אלף שקל. הקבלן אמר למבקרי כי "אגיע הביתה ואני מתחייב להוציא קבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully