וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בבריטניה עשויה להגדיל המס על תושביה הישראלים

בן ציון ציטרין

14.11.2002 / 10:51

שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, מתכוון להנהיג רפורמה שבמסגרתה תיחסם פירצה בדיני המס במדינה המאפשרת לתושבי מס שאינם תושבי קבע ליהנות מפטור ממס על הכנסות שמקורן מחוץ למדינה



שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, מתכוון להנהיג רפורמה שבמסגרתה תיחסם פירצה בדיני המס במדינה המאפשרת לתושבי מס שאינם תושבי קבע ליהנות מפטור ממס על הכנסות שמקורן מחוץ למדינה. המדובר בעיקר ברווחי הון והכנסות פאסיוויות, כמו ריבית על כספים שהשקיעו או רווח ממכירת נכסים.



בריטניה מהווה יעד מועדף לישראלים המבקשים לצמצם את נטל המס על הכנסותיהם מעסקים המתנהלים במדינות אחרות בחו"ל. אותם ישראלים נהנים מחוקים הקיימים בבריטניה כמעט 200 שנה, שפוטרים תושבי מס מתשלום מס על רווחיהם מחוץ למדינה; וכן מהאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לבריטניה. כך, למשל, עושים עו"ד צבי מיתר מקבוצת עורק ועו"ד ישראל פרי מארגון הפנסיה הגרמנית המתגוררים בלונדון.



ואולם ג'רי גליגמן, שותף מיסוי בינלאומי במשרד רוה"ח קסלמן וקסלמן מרשת PwC העולמית, סבור כי הישראלים שמתכוונים להשיג תושבות מס בריטית עלולים להידרש לתשלום מס על הכנסותיהם במדינות אחרות.



השינוי בחוק הבריטי עתיד להיכלל בטיוטת הרפורמה שתובא במסגרת דו"ח התקציב השנתי אשר בראון יגיש בדצמבר. בראון אמר כי התיקון יכניס לאוצר המדינה הבריטי כמיליארד ליש"ט בשנה. המתנגדים לרפורמה צופים כי אם יתקבל השינוי יספוג האוצר הבריטי הפסדים, בשל נטישת משקיעים זרים. עם זאת בכירים בלייבור מאיצים בבראון להעביר הרפורמה.



בינואר 2003 ייכנס לתוקפו השינוי במיסוי הבינלאומי, שלפיו ישראלים ימוסו פרסונלית על הכנסותיהם בחו"ל. בעקבות כך בעלי עסקים מנסים למצוא פרצות מס בחו"ל, וזו הבריטית היא אחת המועדפות שבהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully