וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל המדיה בארי דילר ינהל את נכסי המדיה של ויוונדי יוניברסל בארה"ב

דפנה מאור

14.11.2002 / 10:53

מינויו של דילר עשוי להוליך לספין אוף; ויוונדי פנתה לרשות ני"ע בצרפת בשל מחזורי מסחר חריגים במנייתה בימים האחרונים



בארי דילר, יזם המדיה האמריקאי, הפך למנכ"ל חטיבתה האמריקאית של ויוונדי יוניברסל - תפקיד ההופך אותו למנהל של חברת התקליטים הגדולה בעולם ואולפני הסרטים הידועים יוניברסל. המהלך עורר השערות כי ויוונדי אכן מתכוונת להפריד את עסקי הבידור שלה בארה"ב כחלק מתהליך ההבראה העובר על החברה.



במקביל, דיווח "לה פיגארו" כי ויוונדי פנתה לרשות ני"ע בצרפת וביקשה לבדוק פעילות חריגה במסחר במניותיה בימים האחרונים. במהלך היומיים האחרונים נסחרו 30 מיליון מניות ויוונדי - כ-3% מכלל מניות החברה. מחזור המסחר הגבוה באופן יוצא מן הכלל עורר חששות מנסיון השתלטות עוינת או לפחות תרגיל חסימה של וודאפון כנגד השתלטות של ויוונדי על חברת סגטל.



דילר יהפוך למנכ"ל ויו"ר משותף של ויוונדי יוניברסל בארה"ב, לאחר ששימש כיו"ר ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט. הוא הפך למנהל בחברת המדיה לאחר שמכר לה את נכסי הכבלים של USA נטוורקס, חברת הטלוויזיה שבשליטתו.



עד כה הכחישו ראשי ויוונדי, כולל המנכ"ל ז'אן רנה פורטו, כל כוונות להפריד את עסקי הבידור של יוניברסל בארה"ב ואמרו כי הם מרכזיים לפעילותה של החברה. אולם בשבועות האחרונים התמקדה ויוונדי במאבק שליטה מול וודאפון על חברת הטלקום סגטל, במקביל לניסיונות לגייס מזומנים כדי להקטין את חובותיה, שתפחו ל-19 מיליארד יורו בעקבות מסע רכש גדול שניהל המנכ"ל הקודם של החברה, ז'אן מארי מסייה.



דילר היה מנהל אולפני פרמאונט בשנות השבעים. בשנות השמונים סייע לניוז קורפ לבנות את רשת פוקס טי.וי לכדי רשת ארצית בארה"ב והקים מאוחר יותר את USA נטוורקס. הנכסים הנמצאים תחת ניהולו של דילר כוללים את אולפני יוניברסל, פארקי שעשועים, הפקות טלוויזיה וחברת התקליטים הגדולה בעולם, יוניברסל מיוזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully