וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ביטוח יבצעו הפרשות לעתודות לסיכונים מיוחדים

מוטי בסוק

14.11.2002 / 11:00

המפקח על הביטוח: "הפרשה לעתודות תגן על המבוטחים כיוון שתאפשר כיסוי ביטוחי הולם של סכומי הנזק במקרה של התרחשות אירוע יוצא מהכלל"



מאת מוטי בסוק ושלומי שפר



שר האוצר סילבן שלום, חתם אתמול על תקנה המורה לחברות הביטוח לבצע הפרשות לעתודות לסיכונים מיוחדים. לפי התקנה, כל חברת ביטוח תשמור חלק מהפרמיות שתקבל מהמבוטחים בביטוחי החיים והביטוח הכללי כעתודה למקרים של אירועים חריגים כגון אסונות טבע, רעידות אדמה ופעילויות טרור ומלחמה.



שלום חתם על הצעה לחישוב עתודות לסיכונים יוצאים מהכלל לביטוח חיים ולביטוח כללי. בביטוח החיים החברות יפרישו לעתודה המיוחדת 0.2% מתוך סכום הביטוח שהן מחזיקות למקרי מוות. בביטוח הכללי יפרישו החברות בכל שנה 10% מהפרמיות שנגבו או 0.01% מסך חשיפת החברה לסיכונים יוצאים מן הכלל - הגבוה מבין שני הסכומים. תקנות הפיקוח לחישוב עתודות לסיכונים יוצאים מן הכלל הוגשו לאישורה של ועדת הכספים של הכנסת.



לדברי המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, הפרשה לעתודות תגן על המבוטחים כיוון שתאפשר כיסוי ביטוחי הולם של סכומי הנזק במקרה של התרחשות אירוע יוצא מהכלל. בנוסף, הפרשה לעתודה לסיכונים מיוחדים תקטין במשך הזמן את תלותו של המבטח הישראלי במבטחי משנה. בכך תקטן חשיפת המבוטח הישראלי לתנודות מחירי פרמיות הנובעות מאירועים חריגים בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully