וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי יישאר מחוץ ל"ישראל פלוס"

רוני קורן-דינר

14.11.2002 / 11:33

העליון דחה את ערעורו לרכישת כ-25% ממניות הערוץ; לבייב נותר בעל השליטה

ביהמ"ש העליון דחה היום ערעורם של ולדימיר גוסינסקי ועו"ד צבי חפץ, לקיים הסכמים להעברת מניות או לרכישתן בערוץ "ישראל פלוס" בשפה הרוסית. הערוץ, כזכור, עלה שלשום לאוויר. ביהמ"ש קיבל את טענות קבוצת אפריקה ישראל, המחזיקה 40.5% ממניות זכיינית הערוץ "ואש טלקנאל", כי הסכם המייסדים בין בעלי המניות קובע שבעת מכירת מניות על ידי מי מהמייסדים תעמוד לבעלי המניות האחרים זכות סירוב ראשונה.

ואולם, למרות ההפסד היום, גוסינסקי לא מוותר על האפשרות להיות בעל מניות בערוץ המתיימר להיות ערוץ הבית של אוכלוסיית העולים. בימים אלה הוא נמצא במגעים לרכוש את מניות חברת IGB שבבעלות יצחק קאול ושלמה נס, בסך 19.5%, בערוץ "ישראל פלוס".

אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, הגישה בתחילת אפריל המרצת פתיחה נגד החברות מרל"ז תקשורת ומגה טי.וי, גוסינסקי וסגן יו"ר דירקטוריון מעריב, עו"ד צבי חפץ. זאת, בבקשה להצהיר כי ההסכמים שנחתמו בין חברת מגה טי.וי (המחזיקה 5.75% בערוץ) לבין חברה שבשליטת חפץ, וכן ההסכמים בין מרל"ז תקשורת (20% בערוץ) לבין גוסינסקי - להעברת מניות מגה טי.וי ומרל"ז בערוץ הרוסי לידי חפץ וגוסינסקי בהתאמה - בטלים.

אפריקה ישראל, באמצעות משרד עוה"ד ארדינסט-בן נתן ווקסלר-ברגמן, טענה כי פרשנותו הראויה של הסעיף הרלוונטי בהסכם המייסדים היא, שזכות הסירוב הראשונה חלה לא רק על העברה ישירה של מניות החברה, אלא גם על העברה עקיפה. זאת, כיוון שגוסינסקי ביקש לרכוש את חברת מרל"ז תקשורת, המחזיקה בחברת מרל"ז מדיה - שהיא בעלת המניות ב"ואש טלקנאל" - ועל ידי כך להעביר את המניות לשליטתו. גוסינסקי וחפץ, באמצעות משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן, טענו כי הסעיף חל על מכירה ישירה של מניות החברה בלבד. ביהמ"ש המחוזי קיבל את טענת אפריקה ישראל, אך גוסינסקי וחפץ, כאמור, ערערו לביהמ"ש העליון.

תביעת אפריקה ישראל הוגשה לאחר ששבועיים קודם לכן, הגיש גוסינסקי תביעה לביהמ"ש המחוזי, בבקשה לחייב את מרל"ז תקשורת לקיים את ההסכם שנחתם ביניהם להעברת מניותיה בערוץ הרוסי לחברה שבשליטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully