וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפוניקה דיווחה על עלייה מפתיעה ברווח ברבעון השלישי; הפסידה 5 מיליארד יורו בשלושת הרבעונים הראשונים

רן דוידוב

14.11.2002 / 11:30

הרווח הנקי עלה ברבעון השלישי ב-22% ל-538 מיליון יורו; טלפוניקה רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הפרשה של 4.8 מיליארד יורו כנגד הקפאת רשיונות דור שלישי ברחבי יבשת אירופה



טלפוניקה, חברת הטלפוניה הגדולה בספרד ובאמריקה הלטינית, דיווחה על עלייה בלתי צפויה של 22% ברווחיה ברבעון השלישי למרות ירידה במכירות. הרווח הנקי עמד על 538 מיליון יורו (541 מיליון דולר), בהשוואה ל-442 מיליון יורו בתקופה המקבילה. מכירות החברה ירדו ב-12% ל-6.8 מיליארד יורו כתוצאה מנפילת ערך המטבעות באמריקה הלטינית.



בשלושת הרבעונים הראשונים דיווחה החברה על הפסד של 5 מיליארד יורו, לאחר שמחקה 4.8 מיליארד יורו כתוצאה מהקפאת רשיונות להפעלת דור שלישי באירופה. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח של 1.6 מיליארד יורו. מכירות החברה ירדו מ-23 מיליארד יורו ל-21.5 מיליארד יורו, כתוצאה מנפילת ערך המטבעות הדרום אמריקאים.



רווח ה-EBITDA התכווץ מ-9.6 מיליארד יורו ל-8.9 מיליארד יורו. מחיקת ערך הרשיונות התבצעה ברבעון השני.



מניית טלפוניקה נפלה עד עתה השנה ב-39% כתוצאה מהתפקעות בועת הטלקום באירופה והקריסה הכלכלית באמריקה הלטינית. עם זאת, מרבית האנליסטים כבר מעניקים למנייתה המלצות "משקל יתר" או "קנייה" היות וזו משקפת לדעתם את הפסדי העתק שלא הפתיעו איש.



מנוע הצמיחה העיקרי של החברה נותר חטיבת הסלולר טלפוניקה מובילס, שדיווחה על עלייה של 12% .ברווח ה-EBITDA ל-2.84 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully