וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בהובלת מניות הבנקים; HSBC יורד ב-5% לאחר רכישת בנק אמריקאי

דפנה מאור

14.11.2002 / 11:45

קבוצת ההנדסה אינוונסיס צונחת ב-32% לאחר שאיכזבה עם הדו"ח החצי שנתי שלה והזהירה לגבי המחצית השנייה



ירידות שערים במניות הבנקים והפיננסים מושכות את בורסות אירופה לירידות שערים. מגזר הטלקום והשבבים תורם לאווירה השלילית. לונדון יורדת ב-1%; פרנקפורט ב-0.7%; ופאריס ב-0.1%.



HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, רוכש את בנק המשכנתאות האמריקאי האוסהולד אינטרנשונל (סימול HI) תמורת 14.2 מיליארד דולר. HSBC ישלם במניות הנסחרות בבורסת ניו יורק בתור תעודות פיקדון, עבור מניות האוסהולד, לפי שווי של 30.04 דולר למניה, הכולל פרמיה של 34% על מחיר הסגירה של האוסהולד. מניית HSBC יורדת ב-4.5%.



מניית הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל יורדת ב-2.8% לאחר שהבנק דיווח על ירידה של 3% בהכנסות הרבעון השלישי. אנליסטים חזו כי הכנסותיו יעלו ב-5%.



על רקע הירידות במגזר, מתבלט הבנק השוויצי קרדי סוויס בעלייה של 5%, אותה ניתן לייחס לתחזיות ל"צמיחה בריאה" שנתן הבנק עבור שנת 2003. קרדי דיווח על הפסד שיא ברבעון השלישי, לאחר שנפילת שוקי המניות הובילה את הבנק השני בגודלו בשווייץ למחוק את ערך השקעות חטיבת הביטוח, ולאחר ירידה בהכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות.



הפסדי הבנק גדלו ל-2.1 מיליארד פרנק שווייצי (1.44 מיליארד דולר) מ-299 מיליון פ"ש בתקופה המקבילה. ההפסד עלה משמעותית על תחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 1.75 מיליארד פ"ש בלבד. ברבעון הקודם רשם הבנק הפסד של 579 מיליון פ"ש.



יצרנית ציוד הטלקום מרקוני עולה ב-3.8% לאחר שמנהל הכספים הראשי שלה התפטר.



קבוצת ההנדסה אינוונסיס (סימול ISYS.L) צונחת ב-32% לאחר שאיכזבה עם הדו"ח החצי שנתי שלה, והזהירה כי לא יהיה שיפור במחצית השנייה. אינוונסיס הבריטית רשמה רווח של 313 מיליון דולר בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר, ירידה של 8.7% לעומת התקופה המקבילה.



ויוונדי יוניברסל יורדת ב-0.8% לאחר שמינתה את בארי דילר, יזם המדיה האמריקאי, למנכ"ל חטיבתה האמריקאית. המהלך עורר השערות כי ויוונדי אכן מתכוונת להפריד את עסקי הבידור שלה בארה"ב כחלק מתהליך ההבראה העובר על החברה.



במקביל, דיווח "לה פיגארו" כי ויוונדי פנתה לרשות ני"ע בצרפת וביקשה לבדוק פעילות חריגה במסחר במניותיה בימים האחרונים. במהלך היומיים האחרונים נסחרו 30 מיליון מניות ויוונדי - כ-3% מכלל מניות החברה. מחזור המסחר הגבוה באופן יוצא מן הכלל עורר חששות מנסיון השתלטות עוינת או לפחות תרגיל חסימה של וודאפון כנגד השתלטות של ויוונדי על חברת סגטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully