וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח הגדולה באירופה אליאנץ רשמה הפסד רבעוני של 2.5 מיליארד יורו; מתכננת הנפקת אג"ח

רן דוידוב

14.11.2002 / 11:53

ההפסד נבע מתביעות אסבסט, נזקי השיטפונות הקשים באירופה, הפסד גדול של חטיבת דרזדנר בנק ומחיקת ערך השקעות; ייתכן שתוודח על הפסד גם ברבעון הרביעי



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, רשמה הפסד של 2.51 מיליארד יורו ברבעון השלישי כתוצאה מתביעות אסבסט, הפסדי הלוואות של חטיבת דרזדנר בנק ומחיקת השקעות.



הפסדיה של אליאנץ גדלו עשרות מונים לעומת התקופה המקבילה בה רשמה החברה הפסד של 46.3 מיליון דולר. אנליסטים צפו לחברה הפסד של 1.8 מיליארד יורו בלבד. ברבעון הקודם רשמה החברה רווח של 1.6 מיליארד יורו.



החברה סבלה מהפסד של 972 מיליון דולר של חטיבת דרזדנר בנק אותה רכשה תמורת 24 מיליארד דולר בשנה שעברה. בנוסף, הקצתה החברה כ-750 מיליון יורו לתביעות הקשורות בשימוש באסבסט ו-550 מיליון דולר לכיסוי נזקי השיטפונות שפגעו במרכז אירופה. אליאנץ מסרה ש"צירוף יוצא דופן של נסיבות הביא להפסד חריג".



אליאנץ הודיעה על אפשרות שתמכור אג"ח כדי לשפר את נזילותה וחזתה היתכנות להפסד ברבעון הרביעי למרות שהיא צופה שיפור ניכר בתוצאות התפעוליות בתקופה זו. אליאנץ לא מסרה תחזית לשנת 2002.



בדומה לבנקים וחברות פיננסיות אחרות נקלעה גם אליאנץ להפסדי עתק כתוצאה מקריסת שוקי המניות וההאטה בפעילות הכלכלית העולמית והאירופית. היום נודע שקרדי סוויס השווייצי רשם הפסד שיא של 1.44 מיליארד יורו ברבעון השלישי, ואילו סוסייטה ג'נרל, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, דיווח על נפילה של 63% ברווחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully