וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ישראלי בתחום הגיימינג: פלאריום נרכשת ב-500 מיליון ד'

יוסי ניסן

10.8.2017 / 8:49

החברה הישראלית מפתחת משחקים למובייל, לרשתות החברתיות ולדפדפני האינטרנט, ויש לה 250 מיליון משתמשים בעולם. מעסיקה 1,200 עובדים בעולם וכ-400 בישראל

פוקר טקסס הולדם. ShutterStock
פוקר טקסס הולדם/ShutterStock

אקזיט ישראלי בתחום הגיימינג: חברת פלאריום (Plarium) שמפתחת משחקים לרשתות חברתיות ולמובייל נרכשת ע"י חברת אריסטוקרט (Aristocrat) האוסטרלית תמורת 500 מיליון דולר במזומן.

החברה הישראלית שנחשפה לראשונה ב"גלובס" ב-2012, הוקמה ב-2009 ע"י האחים אבי וגבי שלאל. החברה מעסיקה 1,200 עובדים ברחבי העולם, כשבישראל מטה החברה בהרצליה פיתוח ובו מועסקים המספר הגדול ביותר של העובדים.

בראש החברה ניצב אבי שלאל המנכ"ל, והיו"ר הוא גיגי לוי. האח גבי שלאל משמש סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי. השניים, בנים למשפחה מבוססת וילידי גיאורגיה, עלו לישראל ב-1998 ולמדו בבית הספר האמריקני ששכן אז בכפר שמריהו (כיום באבן יהודה). משם המשיכו האחים ללימודים באוניברסיטת ברנדייס היהודית בבוסטון. המייסדים האחרים לצד האחים שלל: ירון חכימי (סמנכ"ל כספים), איוון וורובייצ'יק (סמנכ"ל מערכות מידע) ומיכאל מורגובסקי (סמנכ"ל טכנולוגיות).

פלאריום ביססה את עצמה בתחילת דרכה בשוק הרוסי ובמזרח אירופה וכיום היא מהחברות המובילות בעולם בפיתוח משחקים למובייל, לרשתות החברתיות ולדפדפני האינטרנט, עם למעלה מ-250 מיליון משתמשים בעולם. משחקי החברה זמינים בחינם בכל הרשתות החברתיות הגדולות, לרבות פייסבוק, ויקונטקט, מייל רו ואודנוסקלסינקי, וכן בדפדפני האינטרנט ובפלטפורמת ה-iOS והאנדרואיד.

הכותר הראשון שפותח בחברה היה משחק פוקר חברתי (Poker Shark), שנבנה בתוך שלושה שבועות וחצי. בהמשך פותח גם משחק של גידול חווה וירטואלית (Farmandia). המשחק הכי פופולרי מתוצרת החברה הוא Vikings: War of Clans.

אבי שלאל, מנכ"ל מייסד פלאריום: "אני מאוד גאה בהצלחה של החברה. המאמץ של עובדי החברה סייע במיצוב החברה כמובילת שוק בתחום משחקי המובייל. אריסטוקרט הינה שותף אידיאלי עבור פלאריום, במיוחד לאור שאיפותינו להפוך לחברה המובילה בעולם בתחום משחקי הסושיאל. יחד עם העוצמה של חברת אריסטוקרט, בתחום התפעולי, אסטרטגי וכלכלי, אני מאמין כי תהליכים אלה יואצו".

טרבור קרוקר, מנכ"ל אריסטוקרט: "הרכישה של פלאריום תאפשר לנו להרחיב את ההיצע שלנו לשוק הצומח של משחקי הסושיאל במובייל. לשתי החברות תפישות דומות בנוגע לפיתוח משחקים, חדירה לשוק, בייצר תוכן המשחקים הטוב ביותר בעולם וכמובן בבניית מותג מוביל בקטגוריה שלהם. הרכישה הנוכחית לא רק תרחיב את היצע המשחקים הדיגיטליים שלנו, אלא גם תפתח פתח לרכישות נוספות עתידיות בתחומי צמיחה מסקרנים, לרבות בעולמות הדיגיטל. אנו שמחים על ההזדמנות לעבוד יחד עם הצוות של פלאריום ולספק להם את כל התמיכה הנחוצה לפרוץ עוד קדימה".

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully