וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: כל עוד הדולר נשאר ברמה הנוכחית מדד סביבת האינפלציה ימשיך לרדת; ירד השבוע ב-0.2% ל-5.4%

אמיר טייג

14.11.2002 / 12:30

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס מציין כי תיתכן עלייה זמנית במדד סביבת האינפלציה בשל מדד אוקטובר; ממוצע תחזיות הכלכלנים לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים - 2.6%



מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס ירד בשבוע שחלף בשיעור של 0.2% ועומד כיום על 5.4%. להערכת הכלכלן הראשי של נשואה זנקס, שלמה מעוז, ככל שהדולר יישאר ברמתו הנוכחית המדד ימשיך לרדת, אך מציין כי בהחלט תיתכן עלייה זמנית במדד סביבת האינפלציה בשל פרסום מדד חודש אוקטובר ביום ששי, שיהיה המדד הגבוה האחרון לשנה בשל הפיחותים האחרונים. מדד סביבת האינפלציה הטמיע השבוע לראשונה את הירידה בערכו של הדולר בעקבות הורדת הריבית הדולרית שבוע שעבר.

בתחזית החזאים ל-12 החודשים הקרובים חלה ירידה קלה של 0.1% והיא עומדת כיום על 2.6%. בציפיות האינפלציוניות בשוק ההון חלה ירידה של 0.8% והיא עומדת כיום על 4.1%. באינפלציה הבסיסית לא חל שינוי, והיא עומדת על 5.2%. באינפלציה הגלומה בכמות הכסף לא חל שינוי והיא עומדת על 15%. בריבית הריאלית חלה עליה קלה של 0.2% והיא עומדת על 3.9%.



מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס מורכב מארבעה אלמנטים בסיסיים, אשר שקלולם מהווה את סביבת האינפלציה בישראל: ממוצע תחזיות כלכלני המקרו המובילים 12 חודשים קדימה, ציפיות האינפלציה בשוק ההון לתקופה של שנתיים קדימה, האינפלציה הבסיסית (Core Inflation) בחודשים האחרונים והאינפלציה הנגזרת משיעור השינוי בכמות הכסף בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully