וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפשס: "הלקוח שהפסיק הפרויקט הפר חוזה"; הערכות: מדובר בחברה בת של האצ'יסון 3G

גתית פנקס

14.11.2002 / 10:35

בעקבות ביטול ההתקשרות פיספסה TTI את תחזיות הרבעון ה-3; ליפשס: "אנו לא יודעים מדוע בוטל הפרויקט, אולם לא נראה שהיה זה בגלל הטכנולוגיה שלנו; העניין בבירור וייתכן שספקים נוספים נמצאים באותו המצב" *הלקוח לחץ על הבלמים וטי.טי.איי נפלה (ארכיון) * אזהרת רווח קשה



חברת טי.טי.איי טלקום הודיעה הבוקר כי קיבלה הודעה רשמית מאחד מלקוחותיה על עצירת הפרויקט עימה. שלשום, כאשר פירסמה TTI את תוצאותיה הרבעוניות, היא שיגרה לוול סטריט בשורה מאכזבת ממנה עלה כי הפספוס בדו"חות נבע מכך שנודע לחברה כי אחד מלקוחותיה "חושב מחדש" על פרויקט עם החברה, ולכן היא החליטה שלא להכיר באף הכנסה ממנו.



"התכוננו לתסריט הגרוע ביותר", אומר היום מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של TTI, "קיוויתי שהשמרנות לא תשתלם ושהעניינים יסתדרו בצורה אחרת, אבל קיבלנו כעת במכתב רשמי את מה שידענו. היקף הפגיעה הוא נמוך יחסית: מיליוני דולרים בודדים כולל הפספוס שהציגה החברה בדו"חות של הרבעון השלישי".



בחברה מסרבים בתוקף לפרט מיהו הלקוח, אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר באחת מהחברות הבנות של האצ'יסון 3G. "אני מעריך כי מדובר בסלע מחלוקת טכנולוגי בין החברות", אומר אנליסט ישראלי, "המוצרים שסיפקה TTI להאצ'יסון היו חדשים, שכן זה הפרויקט המשמעותי היחיד לדור השלישי, ולכן סביר להניח ששם נעוצה הבעיה". ליפשס מדגיש כי להערכתו לא מדובר בטענות המופנות נגד TTI מכיוון הטכנולוגיה שלה, אך מוסיף כי אין הוא יודע בבירור מהן הטענות של הלקוח ומה הוביל אותו להפסקת הפרויקט.



TTI אישרה בעבר כי היא מספקת היום את מוצריה ל-3 חברות בנות של H3G בבריטניה, אוסטרליה והונג קונג, וככל הנראה אחת משלוש אלה היא זו שעצרה את הפרויקט עם סבירות גבוהה שהיתה זו החברה הבת בבריטניה. מקורו של החוזה עם H3G הוא בפברואר 2002, אז הודיעה החברה על חוזה עם החברה הבריטית, במסגרתו החברה סיפקה ל-H3G במדינה פתרון אינטגרטיווי לניהול כולל של רשת דור שלישי. האצ'יסון התכוונה להיות ספקית הדור השלישי הראשונה בבריטניה ולספק מגוון רחב של שירותים, משירותי קול ועד לשידור אודיו ווידיאו. בתוך כך נודע כי TTI כבר החלה בפרויקט עם H3G במדינה נוספת, שוודיה.



"אנחנו עובדים עם הלקוח בנושאים הקשורים אלינו, אך ייתכן בהחלט כי ספקים נוספים נמצאים כעת במצב דומה", אומר ליפשס. "אנחנו בודקים כעת את טענות הלקוח, ועדיין חוקרים את הנסיבות. בכל מקרה, אנחנו רואים בהפסקת הפרויקט הפרת חוזה עימנו ונטפל בכך בהתאם". בהודעתה ציינה החברה כי היא נותרת בטוחה בכך שמילאה אחר חובותיה החוזיות ללקוח והוציאה אל הפועל את הפרויקט בצורה נאותה.



TTI עוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות לניהול יעיל של רשתות תקשורת טלפונית. מאחר שהחברה לא הכירה בהכנסות מהלקוח, היא דיווחה על הכנסות של 10.3 מיליון דולר ברבעון השלישי - נמוך מהמספרים שסיפקה באזהרת הרווח הראשונה בחייה, שהיו ל-11.5-12.5 מיליון דולר והיוו ירידה של 46% מהרבעון הקודם. החברה רשמה הפסד תפעולי של 6.8 מיליון דולר והפסד נקי של 6.1 מיליון דולר - גרוע משמעותית מהתחזיות שלה, שהיו להפסד של 3.6-4.4 מיליון דולר. לחברה 51 מיליון דולר בקופה לאחר ששרפה ברבעון 4 מיליון דולר מפעילות. שווי השוק של החברה הוא נמוך בכמיליון דולר מהמזומנים בקופתה.



שלשום לא נתתם הדרכה לגבי הרבעון הרביעי. האם כעת ניתן לעשות זאת, כאשר אתם יודעים שהפרויקט הופסק?



ליפשס: "עדיין אין לנו אפשרות. לא נתנו תחזיות להמשך פחות בגלל הלקוח הספציפי ויותר בגלל שאנחנו עדיין ממתינים בשלב זה לחתימת חוזים חדשים. המצב שלנו לא השתנה בכך שקיבלנו הודעה רשמית על הפסקת הפרויקט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully