וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי ארגוני בגילת אמריקה הלטינית: שני מנהלים ועובדים נוספים פוטרו

גתית פנקס

14.11.2002 / 15:28

המנהלים: גיורא אורון מנהל הפעילות ועמית אנטצי'קובסקי, סמנכ"ל הכספים; שוקלת למכור פעילויות לשותפים מקומיים

חברת גילת לוויינים הישראלית, הקרובה לגיבוש הסדר נושים ונמצאת בהקפאת הליכים, מבצעת שינוי ארגוני באמריקה הלטינית, במטרה לחסוך בעלויות - כך נודע ל-TheMarker. במסגרת השינוי ביצעה החברה איחוד מחלקות ואף הפסיקה את עבודתם של גיורא (גיגי) אורון, מנכ"ל גילת אמריקה הלטינית ועמית אנטצ'יקובסקי, סמנכ"ל הכספים של גילת באמריקה הלטינית. כמו כן, פוטרו מספר עובדים נוספים במהלך שיתכן שהיקפו יגדל בהמשך.

סמנכ"ל הכספים של גילת לוויינים, יואב ליבוביץ', מאשר את המידע: "ביצענו שינוי באמריקה הלטינית במסגרתו צמצמנו את היקף אנשי המכירות שנמצאים במדינות באיזור. המטרה היא להעביר את הפעילות של המכירות לישראל ולהשתמש במשאבים הקיימים שלנו, כפי שאנחנו עושים בחברות בנות בשאר העולם. כעת, משהצטמצמו המכירות שלנו, לא מוצדק היום להשאיר את החברות הללו כנפרדות".

יצוין, כי עובדים בגילת אמריקה הלטינית מציינים כי בשיחת וועידה שקיימו אורון ואנטצ'יקובסקי עם עובדי החברה לאחר קבלת הודעת הפיטורים הם מתחו ביקורת חריפה על הנהלת גילת ובעיקר על תפקודם של עמירם לוינברג, סמנכ"ל התפעול ויואל גת, יו"ר ומנכ"ל החברה.

כך או אחרת, לאחרונה דיווחה גילת על מספר התפתחויות מעניינות בשוק הברזילאי ובאמריקה הלטינית, ובין היתר היא זכתה לאחרונה בחוזה ממשרד התקשורת הברזילאי לאספקת חיבורי לאינטרנט במסגרת תוכנית הגישה Gesac שכוללת אספקת שירותי אינטרנט עבור סקטורים מעוטי יכולת בברזיל, בחוזה ששוויו כ-20 מיליון דולר. החברה צפויה לזכות בחוזים נוספים באיזור.

ואולם, ככל הנראה גילת הבינה כי היא עשויה להפסיד כספים במידה ותבצע בעצמה את כל החוזים, תספק את כל הטכנולוגיה וכן תבצע את ההתקנות באיזורים הללו. על כן, וכדי שהעסקה תהפוך לכדאית עבורה, היא בודקת בתקופה האחרונה את הכדאיות הכלכלית בביצוע ההתקנות בעצמה וחושבת להיעזר בגופים חיצוניים.

ההערכות הן כי גילת מחפש רוכש שיקנה את פעילותה או חלקים ממנה בברזיל, ויקבל מן החברה את הציוד הדרוש לו לצורך ביצוע החוזה במחיר מופחת, כך שהעסקה תהפוך לכדאית לכל הצדדים. "אנחנו שוקלים את צעדינו ולא בטוח שנמכור חברות בנות", אומר ליבוביץ', "בהחלט יתכן שנוכל למכור חלק מהפעילות שלנו - ביצוע התקנות או תחזוקה - שכן ברור לנו שגם להתקין את הציוד וגם להיות הגוף שמספק אותו היא קומבינציה שעשויה לא להיות כדאית מבחינה כלכלית. היינו בברזיל במגעים עם גורמים לבדוק עימם את הנושא, אולם אין החלטה בשלב זה. אנחנו מאמינים ששותף מקומי יסייע לנו להוריד סיכון או לשפר את הרווחיות", הוא אומר.

העסקה בברזיל, למשל, היא להתקנת כ-3,500 VSAT - תחנות לוויין זעירות, ואם כך - גם אם החברה תמכור ציוד לחברה אחרת שתרכוש ממנה את פעילות ההתקנות, בספריה היא תוכל להציג מכירה - כלומר לא תיפגע מבחינת מספרי היחידות שהיא מוכרת. יחד עם זאת, המכירות יהיו במחירים נמוכים יותר.

בכל הנוגע לכוח האדם מסביר ליבוביץ' כי נרשמת תנודתיות במספרים בשלב זה, וכי נכון להיום גילת מעסיקה באמריקה הלטינית כולה, כולל משרדיה הראשיים כ-100 עובדים, ועד כה פוטרו רק עובדים בודדים אם כי ייתכן שיפוטרו עובדים נוספים בהמשך. "אנחנו רוצים לחסוך בעלויות", הוא מסביר.

את הבקשה להקפאת הליכים הגישה גילת ב-16 לאוקטובר, לאחר שלא עמדה בהתחייבותה לבעלי האג"ח ולא שילמה את הקופון החצי שנתי כפי שהיתה אמורה לעשות, בגובה של 7.5 מיליון דולר. השופטת אלשיך נתנה לגילת צו הקפאת הליכים ל-30 יום (עד יום ראשון הקרוב), ומינתה את שלושת הנאמנים לצורך גיבוש הסדר הנושים. החוב של גילת כיום מורכב מכ-350 מיליון דולר לבעלי האג"ח (הנפרעות ב-2005), וכ-146 מיליון דולר למערכת הבנקאית: 103 מיליון דולר לבנק הפועלים, 30 מיליון דולר לבנק לאומי ו-13 מיליון דולר לבנק דיסקונט. שווי השוק של החברה הוא 11.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully