וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: מדד המחירים לצרכן של אוקטובר יעלה בשיעור של עד 0.7%

ליאור כגן

14.11.2002 / 15:41

לפי ההערכות הנגיד לא יעלה את הריבית בסוף החודש ומדדי המחירים של החודשים הבאים צפויים לעלות בשיעורים מתונים יותר; חודש אוקטובר ידוע במדדים הגבוהים שלו



מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר שיפורסם מחר (בשעה 13:30) צפוי לעלות בשיעור של עד 0.7%, כך עולה מסקר שנערך בקרב הגופים הכלכליים. יש לציין כי ישנם גופים כלכליים המעריכים כי המדד יעלה בשיעור מתון של 0.3% (מנורה גאון והראל שוקי הון) או של 0.4% (אילנות בטוחה). הערכה לעלייה של 0.7% סיפקו בנק הפועלים וגמול סהר.



האינפלציה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמה ב-7%, כך שעליית המדד ב-0.7%, תרחיק מאוד את בנק ישראל מעמידה ביעד האינפלציה שנקבע על ידי הממשלה על 2%-3% לשנת 2002. הכלכלנים מסבירים כי חודש אוקטובר הוא חודש הידוע במדדים גבוהים, וכי הירידה במחירי הפירות והירקות תמתן את העלייה בסעיפי המדד האחרים. הכלכלנים מציינים כי הרגיעה בשוק המט"ח תתרום גם היא לקיזוז עליות המחירים.



לפי הערכות הכלכלנים, מדדי המחירים של החודשים הבאים צפויים לעלות בשיעורים מתונים יותר. חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי מעריך כי המדד יעלה ב-0.1% בחודש נובמבר ודצמבר.



בשוק ההון מעריכים כי נגיד בנק ישראל לא יעלה את הריבית בסוף החודש, גם אם מדד המחירים יעלה בשיעור גבוה של 0.7%. הכלכלנים מעריכים כי הרגיעה בשוק המט"ח, לצד הירידה באיומי המלחמה בעיראק והערכות כי תקציב המדינה יעבור בכנסת, יביאו לרגיעה בשווקים ולהותרת הריבית ברמתה הנוכחית (9.1%). הכלכלנים מעריכים כי תהליך הדרגתי של הורדת ריבית יחל בחודשים הראשונים של 2003.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully