וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה לטובה: המכירות הקמעוניות בארה"ב נותרו באוקטובר ללא שינוי

רן דוידוב

14.11.2002 / 15:54

בניכוי מגזר הרכב, שרשם ירידה חדה במכירות, זינקו המכירות ב-0.7% - השיעור החד ביותר בחצי השנה האחרונה

המכירות הקמעוניות בארה"ב הפתיעו לטובה בחודש אוקטובר ונותרו ללא שינוי למרות תחזיות לירידה זה החודש השני ברציפות, לראשונה מזה שנתיים. למרות נפילה חדה של 1.9% במכירות כלי רכב, סייע זינוק במכירות ביגוד למנוע ירידה. בניכוי מגזר כלי הרכב נרשמה עלייה של 0.7% במכירות - החדה ביותר ב-6 החודשים האחרונים. הנתון מלמד שחרף האווירה הכלכלית חסרת הוודאות ונפילת ביטחון הצרכנים לשפל של 9 שנים, ממשיך הצרכן האמריקאי לבזבז ומסייע למניעת שקיעת המשק למיתון.

כלכלנים חזו ירידה של 0.2% במכירות, לאחר נפילה של 1.3% שנרשמה בחודש ספטמבר. בניכוי מגזר הרכב חזו הכלכלנים עלייה של 0.2% בלבד, לאחר עלייה של 0.1% בספטמבר. לנתוני המכירות הקמעוניות משקל חשוב לשוק המניות ולכלכלה האמריקאית בכלל היות והם אחראים לכשליש מכלכלת המשק הגדול בעולם.

מכירות חנויות ההלבשה זינקו ב-4% באוקטובר - הקצב המהיר ביותר מזה קרוב לשנה. מכירות חנויות הכלבו עלו ב-1.2% - שיא של 14 חודש.

מנגד הואטו מכירות כלי הרכב באוקטובר לקצב הנמוך ביותר מאז אוגוסט 1998, לאחר שמבצעי ההוזלות הממושכים של היצרניות איבדו לבסוף את קסמן ומשכו מספר זעום יותר של אנשים לאולמות התצוגה. פורד דיווחה על נפילה של 34%; מכירותיה של GE נפלו ב-32%; ואילו דיימלר קרייזלר חוותה נפילה של 31% במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully