וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנדר הנחה משרד רה"מ למנות מיידית מנהל לרשות החברות הממשלתיות; הערכות: אייל גבאי הוא המועמד המומלץ

ערן גבאי

14.11.2002 / 16:42

כך נודע ל-TheMarker; נציב שירות המדינה: אין להמתין עם המינוי עד לאחר הבחירות, שכן מזה זמן אין ממלא מקום קבוע למנהל הרשות ויש בכך בעיה משפטית



נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, העביר הנחיות למשרד ראש הממשלה למנות מיידית מנהל לרשות החברות הממשלתיות, ולא להמתין עד לאחר הבחירות ב-28 בינואר - כך נודע ל-TheMarker.



המלצות הוועדה המקצועית, שבראשה עמד הולנדר, הוגשו לראש הממשלה, אריאל שרון, ובהן נאמר כי מזה זמן אין ממלא מקום קבוע לראש רשות החברות הממשלתיות, וכי יש בכך בעיה משפטית. עוד קובעות ההמלצות שמן הראוי למנות בהקדם את האיש שהוועדה המליצה עליו.



ככל הידוע, המליצה הוועדה על אייל גבאי, שהיה בעבר סמנכ"ל פיתוח עסקי בבזק בינלאומי ויועץ כלכלי בממשלת נתניהו.



הנחיות הולנדר קובעות שמינוי שהוצע על ידי ועדה מקצועית ושהוחל בו לפני הבחירות - יכול להימשך.



היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, פירסם באחרונה הנחיות על פיהם נדרשת הקפדה יתרה בנושא מינויים בתקופה זו. בהנחיותיו נאמר ש"הדעת נותנת כי רק מינוי שקיים צורך לעשות בעת הזו ייעשה, ונוכח הרגישות הנזכרת מתחייב שהפעלת הסמכות תיעשה במשורה, תוך בחינת הצורך בהתאם לנסיבות הנוגעות למינוי שמבקשים לעשותו ובשים לב לחלופות אפשריות כמו מינוי בפועל, מינוי ממלא מקום וכיו"ב".



אחרי החלפת ראש רשות החברות הממשלתיות הקודם, ירון יעקובס, לפני כחצי שנה, מונה למשרה אלכס גולדנגורן באופן זמני. מינוי ברשות החברות הממשלתיות הוא מינוי פוליטי, ובתקופה זו הוא רגיש עוד יותר בשל רצון משרד ראש הממשלה לקדם את הפרטת בזק.



לוח הזמנים של הפרטת בזק עדיין לא נדחה, למרות שעד כה קיימת חברה אחת בלבד (יורוקום) שהביעה עניין להיכנס לחדר המידע של בזק, הצפוי להיפתח החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully