וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נתוני המכירות הקמעוניות מעודדים את השוק; אפלייד מטריאלס עולה על אף אזהרת רווח

דפנה מאור

14.11.2002 / 18:33

IBM עולה ב-1.8% לאחר שחזרה ואישרה אמש את תחזית הצמיחה ברווח ובהכנסות לשנת 2003; אקוסטאר יורדת ב-6.4%



עליות שערים נרשמות בבורסות וול סטריט לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעוניות לחודש אוקטובר. הנתונים היו טובים מהצפוי, וסייעו להפיג חששות בעקבות אזהרת רווח של אפלייד מטריאלס. מניות השבבים מובילות את העליות במגזר הטכנולוגיה ומדד המוליכים למחצה עולה ב-3.1%.



המכירות הקמעוניות בארה"ב הפתיעו לטובה בחודש אוקטובר ונותרו ללא שינוי למרות תחזיות לירידה זה החודש השני ברציפות, לראשונה מזה שנתיים. למרות נפילה חדה של 1.9% במכירות כלי רכב, סייע זינוק במכירות ביגוד למנוע ירידה. בניכוי מגזר כלי הרכב נרשמה עלייה של 0.7% במכירות - החדה ביותר ב-6 החודשים האחרונים. הנתון מלמד שחרף האווירה הכלכלית חסרת הוודאות ונפילת ביטחון הצרכנים לשפל של 9 שנים, ממשיך הצרכן האמריקאי לבזבז ומסייע למניעת שקיעת המשק למיתון.



אפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד השבבים המובילה בעולם, עולה ב-3.1% למרות שהזהירה מירידה בעסקיה ברבעון הבא. אפלייד הפתיעה לטובה ברווחיה ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2002, אך החמיצה את התחזיות בשורת ההכנסות.



לצד אפלייד עולה לקוחתה אינטל, שהשיקה היום פנטיום 4 חדש, ב-4.1%. אינטל הודיעה היום על תכנית רכישה מחדש של 480 מיליון מניות. מתחרתה, AMD, עולה ב-4%.



אקוסטאר , חברת הלוויין מספר 2 בארה"ב, נופלת ב-6.4% לאחר שרשמה הפסד ברבעון השלישי כתוצאה מתשלומים לויוונדי, המחזיקה ב-10% ממניותיה של אקוסטאר. החברה רשמה הפסד של 168 מיליון דולר, לעומת רווח של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.



יבמ עולה ב-1.8% לאחר שחזרה ואישרה אמש את תחזית הצמיחה ברווח ובהכנסות לשנת 2003. ענקית הטכנולוגיה צופה לרשום צמיחה של 10% ברווח על גבי קיצוץ הוצאות וגידול בנתח השוק שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully