וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל לינקס: אנו בוחנים רכישת סטארט אפים בקשיים וסביר שנרכוש חברה במהלך 2003

צורי דאר

14.11.2002 / 17:11

לדברי דני טל, לחברה מספיק מזומנים כדי להתקיים עד 2006; חתמה על מספר חוזים עם ספקיות ציוד תקשורת



חברת הסטארט אפ לינקס פוטוניק נטוורקס (Lynx Photonic Networks) בוחנת ברצינות הזדמנויות עסקיות לרכישת חברות אופטיקה או טכנולוגיות של חברות אופטיקה שנקלעו לקשיים; כך אמר היום ל-TheMarker מנכ"ל ויו"ר החברה, דני טל.



"בחנו מספר חברות בישראל בעבר, וכיום אנחנו בוחנים ברצינות מספר חברות בארה"ב. סביר להניח שנרכוש חברה במהלך 2003" , אמר טל.



לדברי טל, בקופת החברה, המעסיקה כיום כ-60 עובדים, מספיק מזומנים כדי להתקיים עד שנת 2006 ללא מכירות. טל סירב לומר בכמה כסף מדובר, אולם הסכים לומר כי עוד לפני הסבב האחרון של החברה - בו גייסה 35 מיליון דולר במארס 2001 - היו בקופתה 20 מיליון דולר. גם לפי חישוב מחמיר, ההערכות הן שבקופת החברה נותרו כיום כ-35 מיליון דולר, ועל כן נראה כי לינקס תוכל להרשות לעצמה רכישות בכמה מיליונים בודדים.



טל אמר כי החברה החלה למכור את מוצריה למספר ספקיות ציוד תקשורת. "מדובר במוצרים שהיו ברבעון השני בניסויי בטא אצל מספר חברות, וברבעון השלישי ההתקשרות הפכה לחוזה מסחרי".



טל הסביר כי אין מדובר בכמויות גדולות כרגע אלא ב-Design Wins - חוזים במסגרתם יצרניות הציוד מובילות - דוגמת, סיסקו, לוסנט, נורטל ודומותיהן, מקבלות כמות קטנה של רכיבים כדי לתכנן איתם מערכות שימכרו לספקיות ציוד תקשורת בעתיד. "אנו צופים כי השוק שלנו יחזור לפעילות במהלך הרבעון השני של 2004, ואז החוזים שלנו יהפכו לעסקות של מיליוני דולרים ויביאו אותנו לאיזון. עד אז אנחנו צריכים לעבוד קשה".



לינקס, שהוקמה ב-1999 על ידי טל והפיסיקאי ד"ר דוד ניר, עוסקת בפיתוח שלושה מוצרים מרכזיים בתחום הרשתות האופטיות העירוניות (Metro). מדובר בתת מערכות מבוססות טכנולוגיית PLC (Planar Lightwave Circuit) - שיתרונה הגדול הוא שאין בה חלקים מכנים.

המוצר הראשון של החברה הוא תת מערכת מיתוג אופטי החוסכת את הצורך להמיר אותות אור לאותות חשמליים. הפיתוח השני של החברה הוא מתג משולב תוכנה מבוססת אפליקציית OADM, שמאפשרת לזהות סוגי מידע ברשת על פי היעד - ולנתב אותם לנמענים או ליישומים להם הם מיועדים. הפיתוח השלישי של החברה הוא מערכת Fiber Cross Connect הנמכרת למרכזיות הראשיות של ספקי השירותים וחוסכת את תהליכי ההתאמה והשדרוג השגרתיים.



לינקס, שנמנתה בין חברות האופטיקה המבטיחות בישראל, גייסה עד היום 64 מיליון דולר. במארס 2001 השלימה גיוס הון בהיקף של 35 מיליון דולר לפי שווי חברה של 305 מיליון דולר אחרי הכסף.



לינקס העסיקה בשיאה 121 עובדים, אולם בשנה האחרונה קוצץ מספר זה לכדי מחצית בשני גלי פיטורים. בסוף 2001 פיטרה למעלה מ-40 עובדים ולפני שבועיים 16 נוספים. במסגרת הקיצוצים נסגר גם סניף החברה בניו ג'רזי ופוטר העומד בראשו - ריצ'רד (דיק) סדאי, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי. כיום מועסקים בחברה כ-60 עובדים - כ-50 מהם במרכז הפיתוח של החברה בראש העין, ועוד כ-10 עובדים, בהם נשיא החברה ושלושה סמנכ"לים, המועסקים בסניף המכירות של החברה בלוס אנג'לס.



בעלי המניות העיקריים של החברה כוללים את קרן ההון סיכון הישראלית וולדן, טלסופט פרטנרס, בנק ההשקעות מורגן סטנלי דין וויטר, גולדמן סאקס, ואן ואגונר, הרבורווסט, והחברות JDS יוניפייז, ADC ובאטמ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully