וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות במדדים על רקע נתוני מקרו מפתיעים; נטרו קופצת ב-23%; נור יורדת ב-19%

עידו אלון

14.11.2002 / 23:03

TTI מאבדת כ-6% לאחר שהודיעה על הפסקת פרויקט ע"י אחד הלקוחות; נור דיווחה על ירידה של 10% בהכנסות לרמה של 20.9 מ' ד'; העלייה בנטרו - על רקע הצעת רכש נוספת;



האזהרה ששיגרה לשוק חברת השבבים אפלייד מטריאלס אינה משפיעה על השווקים, בעקבות נתוני מקרו טובים מן הציפיות, שהתפרסמו טרם תחילת המסחר. בשעה זו עולה הנאסד"ק ב-1.9% והדאו מוסיף 1.2%.



אפלייד מטריאלס הזהירה היום כי ההזמנות החדשות שלה נפלו ברבעון האחרון, וכי הן ממשיכות להציג ירידה ברבעון הנוכחי. תוצאות החברה לרבעון הרביעי הפיסקאלי עלו במעט על תחזית האנליסטים. אך האזהרה, שדחפה היום את החוזים לירידות, איבדה את השפעתה לאחר הנתונים המקרו כלכליים שהתפרסמו שעה לפני תחילת המסחר.



דו"ח המכירות הקמעוניות לאוקטובר שפורסם לפני זמן קצר נותר ללא שינוי, לעומת צפי לירידה של 0.2%. בחודש ספטמבר הציגו המכירות ירידה של 1.2%. מספר דורשי העבודה השבועי עומד על 388 אלף - נתונים טובים מהצפי לרמה של 396 אלף דורשי עבודה.



מניית טי.טי.איי , שנחבטה לפני יומיים בשל פספוס התחזיות של החברה, מאבדת כעת 5.5% למחיר של 4.2 דולרים על רקע הודעת החברה כי קיבלה הודעה רשמית מאחד מלקוחותיה על עצירת הפרויקט עימה.



שלשום, כאשר פירסמה TTI את תוצאותיה הרבעוניות, היא שיגרה לוול סטריט בשורה מאכזבת, לפיה ההחמצה בדו"חות נבעה מהחלטת החברה לא להכיר בהכנסות מפרויקט עם אחד מלקוחותיה. זאת, מכיוון שלחברה נודע שהלקוח "חושב מחדש" על הפרויקט. בחברה מסרבים בתוקף לפרט מיהו הלקוח, אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר באחת מהחברות הבנות של האצ'יסון 3G.



שווי השוק של טי.טי.איי מסתכם ב-52 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה איבדה ביומיים האחרונים כ-30% למחיר של 4.4 דולרים.



מניית נור יורדת ב-19% למחיר של 66 סנט לאחר שהחברה, המייצרת מדפסות בפורמט רחב, שבה לדווח היום על ירידה בהכנסות הרבעון השלישי. זאת, לאחר שהצליחה לבלום ברבעון שעבר את מגמת הירידה והציגה צמיחה בהכנסותיה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-20.9 מיליון דולר - ירידה של 10% מהרבעון הקודם ושל 30% מהרבעון המקביל.



בשורה התחתונה דיווחה נור על הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 83 אלף דולר או סנט אחד למניה ברבעון המקביל. ברבעון הקודם דיווחה החברה על הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר או 11 סנט למניה. כך מציגה נור הפסד נקי זה הרבעון השלישי ברציפות, לאחר יותר משנה של רווח נקי. נור נסחרת לפי שווי שוק של כ-14 מיליון דולר.



הדו"חות שפירסמה היום אלקטריק פיול מצביעים על הפסד נקי של 9.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה להפסד נקי של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל והפסד של 2.7 מיליון דולר ברבעון השני. מה שהוביל להפסד הנקי העצום הזה ביחס להכנסות החברה הוא הוצאה חד פעמית של 6.9 מיליון דולר, בשל מחיקת מלאי ומחיקה הקשורה בנכסים קבועים של החברה. בנוסף, כוללת הוצאה חד פעמית זו מרכיב בגין מהלך הפיטורים של 40-50 מתוך 150 עובדי החברה במהלך הרבעון.



הפיטורים בהם נקטה אלקטריק פיול הם צעד נלווה להחלטה שקיבלה החברה לצאת מתחום סוללות ה-Instant Power לשוק הקמעוני, לנוכח ההוצאות הגבוהות הכרוכות בכך. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-3.3 מיליון דולר, והן כוללות לראשונה את תוצאות חברת MDT הישראלית שעל רכישתה הכריזה אלקטריק פיול בספטמבר. מניית החברה נותרה עדיין ללא שינוי.



עוד בולטות מניית אי.סי.איי שעולה ב-6.5% למחיר של 1.8 דולרים לאחר ירידה של 10% אמש בעקבות הדו"חות. נטרו עולה ב-23% למחיר של 2.4 דולרים לאחר הצעת רכש שלישית מחברת Wyndcrest לרכישת החברה במחיר של 158.5 מיליון דולר או 4.15 דולרים למניה. זאת לאחר שנטרו כבר חילקה 100 מיליון דולר מקופתה לבעלי המניות ברכישה חוזרת של מניות שביצעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully