וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט עשור: אריה שפיר והאחים דוידיאן וגל הורשעו בהרצת מניות

אמיר הלמר

14.11.2002 / 19:10

פעלו בין השאר במניות החברות כהן פיתוח, תעשיות לכיש, אורדע פרינט ופמה; הפעילות שלהם היתה אינטנסיווית בעשרות מיליוני שקלים



שופט ביהמ"ש השלום בתל אביב, ד"ר עמירם בנימיני, הרשיע את מנהל התיקים אריה שפיר והאחים דורון דוידיאן וניסים גל בעבירות של השפעה בדרכי תרמית על שעריהן של ניירות ערך. במקור הוגש כתב האישום גם כנגד אחיו של שפיר, ולדימיר סער, אך הוא יצא מהארץ וכתב האישום כנגדו בוטל.



כתב האישום הוגש בשנת 1998 בגין פעילותם של צמד האחים במניות בבורסה בתל אביב בשנים 1993-1994. על פי כתב האישום פעלו האחים שפיר וסער בין השאר במניות החברות כהן פיתוח, תעשיות לכיש, אורדע פרינט ופמה. הפעילות שלהם היתה אינטנסיווית בעשרות מיליוני שקלים.



לפי כתב האישום, במחצית השנייה של 1993 החלו להירשם היצעים גדולים במניות שהחזיקו השניים ומאחר שהם חששו מירידות שערים חדות החלו לקלוט את ההיצעים בשיתוף עם האחים דוידיאן וגל. הפרקליטות טענה כי הנאשמים ביצעו רכישות בכדי להשפיע על שער המניות למעלה מ-50 פעם.



היום כאמור ניתן פסק הדין בעניינם, והשלושה הורשעו בכל האישומים שיוחסו להם. השופט בנימיני קבע כי לא היתה לנאשמים כוונה לבצע פעילות כלכלית אמיתית של רכישת מניות לצורך הגדלת אחזקות במניות, אלא מניעת ירידת השערים, כתכלית בפני עצמה.



כמו כן נקבע כי בעוד שכלפי חוץ נחזו הרכישות שביצעו הנאשמים כעסקות כלכליות תמימות, אשר משקפות ביקושים כנים המבוססים על תחזית כלכלית, הרי שלאמיתו של דבר נועדו עסקות אלו למנוע את ירידת שערי המניות, באופן אשר מעוות את תהליך קבלת ההחלטות אצל המשקיע הסביר.



עוד קובע השופט כי המניע האישי או הכלכלי שעמד מאחורי מעשי הנאשמים, איננו מעלה או מוריד דבר לעניין אחריותם הפלילית. שפיר ביצע את הרכישות כיוון שירידת שערי המניות היתה מביאה אותו ואת אחיו להתמוטטות כלכלית, ואילו הנאשמים האחרים עשו את מעשיהם על רקע קשרים אישיים ועסקיים עם שפיר ומשום שבעצמם היו מושקעים במניות שאת ירידת שעריהן ביקשו למנוע.



התיק נחקר על ידי רשות ניירות ערך ונוהל בבית משפט השלום על ידי עו"ד שלומי גוהר מפרקליטות מחוז תל אביב (מסוי וכלכלה). הטיעונים לעונש נדחו לבקשת הסנגורים ליום 11 בדצמבר 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully